خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد:

هیچ خطری به اندازه مواد مخدر جامعه را تهدید نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۴۳۶

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد از تدوین بخشنامه استاد معتمد در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و آن را راهکاری موثر در حل مشکلات دانشجویان دانست.

به گزارش ایلنا، طه هاشمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست امضای تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه و ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هیچ خطری به اندازه مواد مخدر جامعه را تهدید نمی کند، گفت: هر قدر جامعه ای به سمت تضادهای درونی حرکت کند، به سمت اعتیاد بیشتر سوق پیدا می کند.

وی با اشاره به دلیل پنهان ماندن آمارهای اعتیاد دانشجویی گفت: اگرچه در شرایط کنونی اعتیاد بیشتر یک بیماری دانسته می شود تا جرم اما با این وجود محافل علمی و روشنفکری مانند دانشگاه ها تمایل کمتری به مطرح کردن این آمار مبتلایان به این پدیده را دارند.

هاشمی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر باید از درون خانواده ها و آموزش از طریق والدین آغاز شود، افزود: برای مبارزه با این پدیده ناهنجار اجتماعی نیازمند نهضتی فراگیر در دستگاه های آموزشی و فرهنگی هستیم. متاسفانه در کشور ما زمانی به مشکلات اجتماعی پرداخته می شود که به اوج رسیده باشد. در صورتی که برای حل ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی باید در بستری آرام اقدام به برنامه ریزی کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به تشکیل کانون خانواده و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عدم تفاهم زبانی میان والدین و جوانان و گسست ارتباط میان آنها یکی از واقعیت های جامعه امروز به شمار می رود به همین سبب این کانون ها با هدف ایجاد ارتباط مستمر میان والدین و دانشگاه ها شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه ها مستلزم رعایت نکات ظریفی است، خاطر نشان کرد: هر گونه فعالیت اجتماعی و فرهنگی باید با ظرافت خاصی در دانشگاه ها صورت گیرد چرا که هر قدر میزان تحصیلات و طبقه اجتماعی افراد افزایش پیدا کند، ارائه آموزش های پیشگیرانه به آنها دشوارتر می شود.

هاشمی، به تدوین بخشنامه استاد معتمد در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و آن را راهکاری موثر در حل مشکلات دانشجویان دانست و گفت: طبق بررسی های انجام شده، دانشجویان بیشترین تاثیر پذیری را از اساتید خود دارند به همین خاطر از تمامی واحدهای دانشگاهی خواسته ایم تا آن دسته از اعضای هیات علمی که از محبوبیت بیشتری میان دانشجویان برخوردارند به عنوان اساتید معتمد به ما معرفی کنند تا از آنها برای حل چالش های اجتماعی و فرهنگی جوانان بهره گیریم.

وی در ادامه به ارائه راهکارهایی برای حل این معضل پرداخت و گفت: تجربه نشان داده برگزاری نمایشگاه هایی با عناوین خاص مانند اعتیاد، آسیب های اجتماعی و ... چندان تاثیر گذار نیست، می توان در دل نمایشگاه های پرمخاطب دانشجویی بخش هایی را نیز به این موضوع اختصاص دهیم.

هاشمی همچنین با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با وجود آنکه به شیر نفت متصل نبوده اما با کمک ها و حمایت های مردمی توانسته سهم ۵۰ درصدی از آموزش عالی کشور را برعهده بگیرد. به همین خاطر انتظار می رود دولت نیز در اجرای چنین برنامه های فرهنگی و اجتماعی از حمایت ها و کمک های خود به این نهاد مردمی دریغ نکند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد تا با تشکیل هسته های مطالعاتی در دوره های دکترا و در میان اعضای هیات علمی قدم های موثری را در زمینه حل معضل اعتیاد در دانشگاه ها بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز