خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی:

قرار نیست که آسیبی به کافه نادری وارد شود

کد خبر : ۲۹۵۵۱۱

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: قرار نیست که آسیبی به کافه نادری وارد شود، مکاتبات و پیگیری‌های لازم برای حفظ بنا را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن طالبیان در نشستی خبری به مناسب گرامیداشت روز خبرنگار در ارتباط با صحبت‌های پیش‌آمده مبنی بر تخریب کافه نادری و ساختمان‌های اطراف آن گفت: سرقفلی کافه نادری واگذار نشده ودر دست صاحبان کافه است. البته زمین این کافه و هتل متعلق به بنیاد شهید و یکی از شرکت‌های وابسته به آن است و از آنجا که این کافه ثبت آثار ملی است، قرار نیست به آن آسیبی وارد شود.

وی ادامه داد: من در این زمینه مکاتبات لازم را با شهرداری و مقامات مربوطه انجام داده‌ام.

وی در ارتباط با طرح انضباط شهری که قرار است؛ در منطقه 12 اجرا شود، گفت: در این زمینه با معاون فنی شهرداری تهران صحبت‌هایی انجام داده‌ام، آنها گفته‌اند که قرار نیست خانه تاریخی در این منطقه تخریب شود.

وی در ادامه با اشاره به نشست با وزیر گردشگری و میراث فرهنگی عراق گفت: دراین نشست صحبت کردیم که چگونه می‌توانیم؛ تفاهم‌نامه‌های عقد شده را اجرایی کنیم. یکی از موارد همکاری ما نیز کمک به عراق در حوزه ثبت جهانی آثار بود.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: تقاضای ما از عراق نیز در زمینه ثبت پرونده منظر فرهنگی اورامان بود، زیرا بخشی از روستاهای این منطقه در عراق قرار دارد و همچنین به دلیل سهمیه بندی کشورها برای ثبت جهانی می توان از ظرفیت عراق کمک گرفت.

طالبیان گفت: قرار نیست که آسیبی به کافه نادری وارد شود مکاتبات و پیگیری‌های لازم برای حفظ بنا را خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز