خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی در دیدار نایب رییس اتحادیه جهانی سردفتران:

پاسخگویی به اشتیاق سرمایه‌گذاران خارجی نیازمند پشتوانه قوی حقوقی است

وزیر دادگستری گفت: مجموعه ثبت و سردفتری ما استعداد و توانایی لازم برای فعالیت به عنوان یک عضو فعال در اتحادیه جهانی سردفترداران را دارا بوده و تلاش این اتحادیه برای پیوستن جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه جهانی سردفتران، مسیر سرمایه‌گذاری و ورود سایر کشورها به ایران را تسریع و هموار می‌کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در دیدار با نایب رییس اتحادیه جهانی سردفتران و نایب رییس شورای سردفتران اروپایی، بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر بین کانون سردفتردارن کشور با اتحادیه جهانی سردفتران تاکید کرد.

وی در این دیدار با اشاره به سوابق و مراودات تاریخی دو کشور ایران و ایتالیا تصریح کرد: سطح روابط جمهوری اسلامی ایران با ایتالیا بسیار خوب بوده و در گذشته حجم بالایی از مراودات اقتصادی بین دو کشور وجود داشته که در چند سال گذشته شاهد کاهش حجم این مراودات بوده‌ایم و امیدواریم با توجه به سفر وزرای اقتصادی و وزیر امور خارجه ایتالیا در چند روز گذشته به کشورمان، به زودی شاهد افزایش سطح مناسبات سیاسی، اقتصادی و تجاری باشیم.

وی به سابقه تاریخی بسیار طولانی نظام ثبت در کشور اشاره کرد و گفت: در دوران جدید دولت سالاری و دیوان سالاری مدرن که از ۱۱۵ سال پیش شکل گرفته، دفاتر ثبت اسناد رسمی، جزو اولین سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی، مستقل و سازمان یافته بوده که امروز نیز این مجموعه دارای تشکیلات منظم، دقیق و کاملا مورد اعتماد مردم و دولت است.

وزیر دادگستری افزود: کانون سردفترداران ارتباطات عمیق و وثیقی با سازمان ثبت داشته و خدمات ثبتی ما نیز در چند سال گذشته کاملا مکانیزه و از زیرساخت‌های الکترونیکی مدرن برخوردار شده که اگرچه این موضوع با تاخیر همراه بوده اما در این حوزه گام‌های مطمئنی برداشته شده که به طبع آن انجام امور با دقت بسیار بالایی انجام می‌گیرد.

وی با ابراز امیدواری از این‌که «همکاری‌های کانون سردفترداران کشور با اتحادیه جهانی سردفتران تقویت گردیده و در آینده ارتباطات منظم و گسترده‌تری بین این دو کانون برقرار گردد»، اظهار کرد: در گذشته امکانات قانونی کافی برای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران وجود داشته که اخیرا نیز به منظور ایجاد امکان استملاک برای افراد غیرایرانی در حوزه‌های غیرتجاری و صنعتی، دولت لایحه‌ای را تنظیم کرده است.

وی در ادامه سخنانش به اشتیاق کشورهای خارجی و به ویژه اروپایی برای سرمایه گذاری در ایران اشاره کرد و افزود: طبیعی است که همکاری‌های بین‌المللی اتحادیه سردفتران بتواند تضمین و پشتوانه‌ای برای سرمایه گذاری خارجی در ایران باشد، چراکه کشور ما ظرفیت سرمایهگذاری بسیار وسیعی دارد و کشورهای زیادی مشتاق این امر هستند که قطعا در این حوزه نیازمند پشتوانه قوی حقوقی خواهند بود.

وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران را یکی از موثرترین و مهمترین کشورهای منطقه و غرب آسیا عنوان و اظهار کرد: مجموعه ثبت و سردفتری ما استعداد و توانایی لازم برای فعالیت به عنوان یک عضو فعال در اتحادیه جهانی سردفترداران را دارا بوده و تلاش این اتحادیه برای پیوستن جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه جهانی سردفتران، مسیر سرمایه گذاری و ورود سایر کشورها به ایران را تسریع و هموار می‌کند.

در ابتدای این جلسه میکولی نایب رییس اتحادیه جهانی سردفتران و پاسکو آلیس، نایب ریس شورای سردفتران اروپایی، با اشاره به بازدیدهایی که از نظام ثبت و سردفتری در کشور داشته‌اند، از تحولات وسیع صورت گرفته و نظام دقیق ثبتی در ایران، ابراز شگفتی کردند.

میکولی با بیان این‌که «قاره آسیا به عنوان یکی از اهداف و دغدغه های اصلی اتحادیه جهانی سردفتران است»، گفت: آرزوی ما این است که ایران با توجه به تاریخ، تمدن و فرهنگ دیرینه و غنی اش به زودی به عضویت این اتحادیه درآمده و تعادل لازم در بین کشورهای آسیایی را ایجاد نماید.

اتحادیه جهانی سردفتران که مقر اصلی آن در شهر رم ایتالیا واقع شده است، دارای ۸۸ عضو از کشورهای جهان است.

کد خبر : ۲۹۵۵۳۷