خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها؛

محرومیت در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بیداد می‌کند

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی محرومیت بیداد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا بصیری‌پور در جلسه شورای عالی استان‌ها ضمن اشاره به حادثه طوفان اخیر در استان سیستان و بلوچستان و مشکلات ناشی از آن گفت: در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی محرومیت بیداد می‌کند، چنانچه در یکی از روستاهای شهرستان سربیشه از توابع استان خراسان شمالی آب وجود نداشت و مردم بیمار بودند.

وی ادامه داد: مدیرعامل بنیاد برکت چند روزی برای بازدید از روستاهای مهبندان، زابل و... وقت گذاشت و ما محرومیت‌های این مناطق را از نزدیک دیدیم که امیدوارم این کار ادامه پیدا کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص توافق هسته‌ای ضمن تشکر از هدایت‌های مقام معظم رهبری در تعیین مسیر حرکت و مشخص کردن خطوط قرمز و با تشکر از تیم هسته‌ای کارآمد و متخصص کشور اظهار کرد: این مذاکرات طولانی‌ترین مذاکره هسته‌ای در جهان بود که یک سمت آن ایران و یک سمت دیگر شش قدرت جهانی حضور داشتند که این موضوع نشان‌دهنده اقتدار ایران و بیانگر این است که با ایران مقتدر نمی‌توان جز با زبان منطق سخن گفت.

بصیری‌پور با تاکید بر اینکه مسائل هسته‌ای، مسئله‌ای ملی است و نباید با آن برخورد سیاسی شود، گفت: این مذاکرات بازی برد- برد است که هیچ یک از طرفین به تمام خواسته‌های کامل خود نمی‌رسند.

وی افزود: مسائل هسته‌ای ارتباطی به نگرش ضد استکباری ما نسبت به آمریکا ندارد و ما قصد توسعه رابطه با آمریکا و اسرائیل را نداشته و برای نابودی اسرائیل تلاش می‌کنیم و هرگز به کشورهایی که از هیچ تلاشی برای نابودی جمهوری اسلامی دریغ نکردند اعتماد نمی‌کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها یادآور شد: بعد از سیل رخ داده در استان مازندران دادستان یکی از اعضای شورای شهر زیرآب را چند ساعت بازداشت کرد و من اعلام کردم اگر ما متخلف باشیم قانون مسیر را مشخص کرده و نباید بدون حکم کسی را بازداشت کرد.

وی خاطرنشان کرد: از 38 هزار شورا و 117 هزار نفر اعضای شورا در سطح کشور حمایت می‌کنیم. همچنین بیش از هزار نفر فرد شورایی فعال در کشور داریم که نشان‌دهنده پویایی شوراها است.

بصیری‌پور تصریح کرد: آنچه در مازندران گذشته برای ما پسندیده نیست و باید به گونه‌ای حرکت کنیم که از کیان شوراها حمایت کنیم.

گفتنی است در جلسه امروز شورای عالی استان‌ها مراسم تحلیف 4 نفر از اعضای جدید این شورا از استان‌های اصفهان، فارس و سیستان و بلوچستان برگزار شد که علت برگزاری این مراسم استعفای نمایندگان پیشین این استان‌ها برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی بود.

کد خبر : ۲۹۵۵۷۷