خبرگزاری کار ایران

دیناروند:

عرضه برخی داروها با قیمت متفاوت تخلف آشکار است

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۸۴۷

رییس سازمان غذا و دارو درمورد تفاوت قیمت برخی داروها در داروخانه های مختلف گفت: قیمت متفاوت برند مشخصی از دارو، تخلف آشکار است.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند افزود: علت اینکه چرا یک داروی خاص در داروخانه های مختلف با تفاوت قیمت عرضه می شود، عمدتا وابسته به نوع برند داروی مورد تقاضا است.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک برند از داروی مشخصی دارای قیمت های متفاوت باشد، تخلف آشکار است. از آنجا که خوشبختانه قیمت دارو در همه داروخانه ها و در نقاط مختلف کشور یکسان است، می توان اطمینان داشت تفاوت قیمت عمدتا مربوط به نوع برند دارو است.

معاون وزیر بهداشت افزود: قیمت نوع ژنریک دارویی معمولا ارزان تر است و طبیعتا اگر برند اصلی نوع وارداتی همان دارو در داروخانه ای موجود باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود.

دیناروند تصریح کرد: اختلاف قیمت اغلب داروها، مربوط به انواع برندهایی است که از یک مولکول دارویی هستند.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به هزینه مورد قبول بیمه ها بین برندهای مختلف دارویی افزود: قیمت پایه ژنریک داروها، مورد نظر بیمه ها است و قیمت تقریبی اغلب کالاها و داروها با همان قیمت پایه برند ژنریک ارایه می شود و بازار عمدتا در اختیار داروهای ژنریک است.

وی تاکید کرد: بنا بر آنچه گفته شد، تعداد کمی از داروها وجود دارند که با قیمت متفاوت عرضه می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز