خبرگزاری کار ایران

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی:

واگذاری خودروهای وارداتی ویژه معلولان متوقف نشده‌است

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۰۰۶

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی عنوان کرد: تا پایان سال 94 هیچ معلولی بدون وسایل کمک توانبخشی اولیه نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین نحوی‌نژاد امروز در جمع خبرنگاران در خصوص دستور ریاست جمهوری برای تامین وسایل کمک توانبخشی معلولان تا نیمه نخست سال 94 گفت: پیرو دستور رئیس‌جمهور نیازهای اولیه معلولان را شناسایی و آمار آنان را از استان‌ها گرفتیم و برآوردهای لازم را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم وسایل به روز و فناوری‌های جدید به معلولان ارائه دهیم به 140 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم، اظهار کرد: نیازهای اولیه معلولان را مبنای کار قرار دادیم و برای کل معلولان 3 کار انجام دادیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: در راستای تامین نیازهای اولیه معلولان حمایت از تولیدکنندگان داخلی برای خرید تجهیزات را انجام داده و نیز نسبت به خرید لوازم توانبخشی به صورت متمرکز (به صورت کشوری و نه استانی) در جهت کاهش هزینه‌های تمام شده اقدام کردیم.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه شناسایی نقاط محروم از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص است، ادامه داد: در نهایت 11 استان دارای مشکلات حاد شناسایی شدند که قصد داریم؛ نیاز آنها را به صورت کامل برطرف کرده و مسائل آنان را به صورت ویژه مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: استان‌های فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی که دارای بیشترین میزان حاشیه‌نشینی هستند و تعدادی از استان‌های محروم همچون ایلام، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری از جمله این استان‌ها هستند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه تا پایان سال 94 هیچ معلولی نخواهیم داشت که وسایل کمک توانبخشی اولیه را نداشته باشد، افزود: برای تامین وسایل اولیه 35 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که هر ماهه به استان‌ها پرداخت می‌شود.

وی درباره خودروی معلولان گفت: واگذاری خودروهای وارداتی ویژه معلولان متوقف نشده و ثبت‌نام کنندگان دارای توانایی مالی خودروی خود را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: اما در مورد افراد فاقد توان مالی به دلیل اینکه واسطه‌ها به این موضوع ورود پیدا می‌کنند و به دنبال سودجویی هستند واگذاری خودرو را متوقف کرده‌ایم تا در این خصوص بازنگری انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز