خبرگزاری کار ایران

اولین مرحله از طرح امنیت و آرامش در محلات پایتخت اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۲۲۳

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، از اجرای جند عملیات شبانه و ضربتی پلیس پایتخت، برای دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در سطح محلات پایتخت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس،فرمانده انتظامی تهران بزرگ،در جمع اصحاب رسانه در تشریح این خبر اظهارداشت:شب گذشته اولین مرحله از طرح امنیت محله محور در راستای تثبیت امنیت و آرامش در محلات پایتخت از سوی یگان های انتظامی،عملیاتی و پشتیبانی پلیس تهران بزرگ کلید خورد.

وی افزود:اجرای این طرح در جهت پاسخگویی به مطالبات بحق شهروندان و بر اساس دغدغه ها و نیازهای مردم صورت گرفت که با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی،هنجارشکنان اجتماعی،متعدیان به حقوق شهروندی،مزاحمین نوامیس مردم ،افراد شرور،اراذل و اوباش و به طور کلی افرادی که با اعمال خلافکارانه و نامتعارف خود موجبات سلب آسایش و آرامش شهروندان را فراهم می کنند در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه معیار اجرای این طرح گزارشات مردمی و خواسته های بحق شهروندان محترم تهرانی و شکایات ارائه شده به پلیس بود،افزود:گزارشات مردمی ابتدا اخذ و ضمن تجزیه و تحلیل، مناطق جرم خیر در آن رصد و پس از تایید شب گذشته شمارش معکوس برای اجرای اولین مرحله آن آغاز شد.

سردار ساجدی نیا با اشاره به اینکه ماموران پلیس پایتخت در طرح مذکور ضمن حضور مقتدرانه در محلات پایتخت با هرگونه ناهنجاری اجتماعی و افرادی که با انجام رفتار های نامتعارف باعث ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان می شوند؛برخورد می کنند،گفت:در همین راستا دو عملیات هم زمان از سوی پلیس پایتخت در دو بوستان قائم در محله شهرک ولی عصر و بوستان نرگس در محله استاد معین به اجرا درآمد که تعداد قابل توجهی مزاحم نوامیس، هنجارشکنان نظم و امنیت محلات و خرده فروشان مواد مخدر بازداشت شدند.

وی تصریح کرد:همه متهمان پس از انتقال به مقر پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ضمن پالایش،پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی، افراد سابقه دار با هماهنگی هایی که با مقام قضائی صورت گرفته جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی به جرایمشان به دادسراهای مربوطه معرفی شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد:پلیس پایتخت این اطمینان را به شهروندان و هشدار را به افراد بزهکار می دهد که پیگیری طرح امنیت و آرامش در محلات شهر تهران که یک طرح کارشناسی شده است به جد در دستور کار پلیس قرار دارد و اجرای آن از سوی پلیس های تخصصی و یگان های پشتیبانی و عملیاتی در روز های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امیدواریم در آینده نه جندان دور نتایج مثبت حاصل از اجرای طرح امنیت و آرامش در محلات پابتخت که قطعاً به افزایش و ارتقاء ملموس احساس امنیت در جامعه کمک شایانی خواهد کرد، را شاهد باشیم.

رئیس پلیس پایتخت در پایان با بیان اینکه تلفن 110 در طول شبانه روز همراه مردم بوده و پل ارتباطی شهروندان با نیروی انتظامی می باشد،از شهروندان و خانواده های محترم تهرانی خواست تا هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت ها،نزاع و درگیری شدید دسته جمعی،شرارت، عربده کشی و تظاهر مستانه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 تهران بزرگ اطلاع و یا با حضور در پایگاه های پلیس امنیت و یا مراکز انتظامی اعلام کنند تا در دستور کار اقدامات ماموران  قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز