خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول در سازمان غذا و دارو:

کمربندهای لاغری مورد تایید وزارت بهداشت نیست

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۲۳۰

رییس اداره کارشناسی تجهیزات پزشکی اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: دستگاه های لاغری موجود در بازار از جمله انواع مختلف کمربندهای لاغری مورد تایید این سازمان نیستند و مجوزی برای این تجهیزات صادر نمی شود.

 به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو، علیرضا سلیمانی افزود: نظارت های جدی در زمینه تجهیزات پزشکی وارداتی صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی دستگاه های لاغری با توجه به داشتن تاییدیه های بین المللی، از اداره تجهیزات پزشکی مجوز دارند اما باید زیر نظر پزشک استفاده شود و تبلیغات آنها نیز باید در حیطه کاربردی که سازنده اعلام کرده، باشد.

سلیمانی ادامه داد: مشاهده شده که گاهی روی برخی تجهیزات لاغری عبارت «قابل توجه افراد چاق؛ در یک جلسه به سایز دلخواه برسید» درج شده، در صورتیکه مجوزی که برای این وسیله داده شده این است که سازنده ادعا دارد بعد از 21 روز درمان، تفاوت محسوسی را در سایز دارد، ضمن آنکه معمولا این تجهیزات به عنوان یک وسیله مکمل است و بدون ورزش و رژیم تاثیری ندارد.

رییس اداره کارشناسی تجهیزات پزشکی اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: تبلیغات فروشندگان و سازندگان این نوع تجهیزات، باید بگونه ای صحیح و طبق کاربرد دستگاه ها تبلیغات صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز