خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رئیس‌جمهور انجام می‌شود؛

تقدیر از 60 دانشجوی نمونه کشوری/ دانشجوی نمونه از دانشگاه‌های پیام نور و آزاد نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۲۳۱

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: عصر امروز از 60 دانشجوی نمونه کشوری با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر علوم و وزیر بهداشت در نهاد ریاست جمهوری تقدیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در نشستی که امروز با حضور دانشجویان نمونه کشوری در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: عصر امروز از 60 دانشجوی نمونه کشوری با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر علوم و وزیر بهداشت در نهاد ریاست جمهوری تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتخاب دانشجویان نمونه در سال‌های گذشته بر مبنای خوداظهاری دانشجویان بوده است، افزود: قبلا به این صورت بود که دانشجو وارد سایت می‌شد و مشخصات و ویژگی‌های خود را وارد می‌کرد و وزارت علوم به صورت متمرکز کار را دنبال و دانشجوی نمونه را معرفی می‌کرد.

صدیقی ادامه داد:  در سال گذشته انتخاب دانشجویان نمونه کشوری توسط مسئولان دولت گذشته انجام شد و فقط برگزاری مراسم بر عهده ما بود و ما نقشی در انتخاب دانشجویان نداشتیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه در دوره گذشته حضور دانشگاه‌های بزرگ ما و انتخاب دانشجویان از این دانشگاه‌ها کمرنگ بود، تصریح کرد: بر اساس جمع‌بندی‌هایی که سال گذشته داشتیم؛ قرار بر این شد که از دانشگاه‌ها بخواهیم در انتخاب دانشجویان نمونه بیشتر دخالت کنند و  انتخابات دو مرحله‌ای باشد؛ به این صورت که دانشجویان نمونه توسط هر دانشگاه انتخاب و پس از آن به وزارتخانه اعلام شود.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل کمبود زمان آیین‌نامه انتخاب دانشجوی نمونه را بر عهده دانشگاه‌ها گذاشتیم، گفت: آیین‌نامه جدید انتخاب دانشجوی نمونه توسط دانشگاه‌ها در نیمه دوم سال رونمایی خواهد شد.

صدیقی با اشاره به اینکه 58 دانشگاه، دانشجویان نمونه خود را به وزارت علوم معرفی کردند، خاطرنشان کرد: 132 دانشجوی نمونه توسط 58 دانشگاه به ما معرفی شد و پس از آن هیات داوران تشکیل و تک تک پرونده دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد:  بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی که با وزارت بهداشت انجام شد؛ 40 نفر در وزارت علوم و 20 نفر در وزارت بهداشت به عنوان دانشجوی نمونه کشوری در سال 93 انتخاب شدند.

وی افزود: از 40 دانشجوی نمونه کشوری در وزارت علوم 28 نفر در مقطع دکتری، 8 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 4 نفر در مقطع کارشناسی هستند، امسال حضور دانشگاه‌های بزرگ پررنگ‌تر شد، گرچه دانشگاه‌های شهرستان‌ها هم حضورشان مشهود است.

صدیقی با بیان اینکه از دانشگاه‌های پیام نور و آزاد امسال دانشجوی نمونه نداریم، گفت: نیازمند بازنگری درونی این دانشگاه‌ها هستیم.

صدیقی درباره امتیازات و فرصت‌هایی که برای دانشجویان نمونه کشوری ایجاد خواهد شد، گفت: در این بخش هنوز پیگیری‌ها به جمع‌بندی نهایی نرسیده، اما در کنار تشویق‌های مادی وزارت علوم و بهداشت تشویق معنوی هم خواهیم داشت.

به گفته رئیس سازمان امور دانشجویان در حال حاضر بحث حضور دانشجویان نمونه کشوری در مقطع بالاتر بدون آزمون در وزارت علوم مطرح است، اما هنوز  این موضوع نهایی نشده است.

وی عنوان کرد: البته امتیاز دانشجوی نمونه در انتخاب مرحله بعدی است  و یا به طور مثال در مصاحبه دکتری لحاظ می‌شود و امتیازات خاص خود را دارد. در صورتی که دانشجویان نمونه بتوانند، بدون آزمون به مقطع بالاتر بروند این امتیاز شامل دانشجویان نمونه کشوری سال 93 هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه لیست دانشجویان نمونه کشوری را به بنیاد نخبگان ارائه خواهیم کرد، افزود: البته آیین‌نامه بنیاد نخبگان  با آیین‌نامه ما در انتخاب دانشجویان نمونه متفاوت است و ما قول دادیم که این آیین‌نامه را متناسب با شرایط بنیاد نخبگان تغییر دهیم. به دلیل اینکه نحوه انتخاب دانشجویان نمونه با بنیاد نخبگان متفاوت است، این بنیاد بار دیگر پرونده‌های دانشجویان نمونه سال 93 را بررسی خواهد کرد و پس از آن تایید می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز