خبرگزاری کار ایران

در مراسم تقدیر از ۶۰ دانشجوی بر‌تر کشور عنوان شد؛

قول جهانگیری برای پیگیری ورود دانشجویان نخبه به مقاطع بالا‌تر بدون آزمون

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۳۷۰

معاون اول رییس‌جمهور به دانشجویان قول داد که دولت موضوع ورود دانشجویان نخبه به مقاطع تحصیلی بالاتر بدون آزمون را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری سال تحصیلی ۹۳-۹۲ امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزارشد. 

در این مراسم اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور از ۶۰ دانشجو نمونه کشوری تقدیر کرد و وزرای علوم و بهداشت وی را در این مراسم همراهی کردند. 

معاون اول رییس جمهور ضمن تبریک به دانشجویان برگزیده، اساتید و خانواده‌های دانشجویان در واکنش به خواسته‌های دانشجویان نمونه مبنی بر تسهیل در استخدام هیات علمی و ورود به مقاطع تحصیلی بالا‌تر بدون آزمون اظهار داشت: ما باید به محدودیت‌هایی که به وزارتخانه‌های بهداشت و علوم و در مجموع دولت وجود دارد توجه کنیم اما به طور حتم ریاست جمهوری این موضوع را پیگیری می‌کند و امیدوارم خواسته‌های شما دانشجویان عزیز محقق شود. 

وی افزود: البته وزیر علوم اعلام کرد که دانشگاه غیر از ظرفیت پذیرش نخبگان در دانشگاه‌ها، از این پس دانشجویان نمونه کشوری برای ورود به مقاطع تحصیلی بالا‌تر، آن هم بدون آزمون مشکلی ندارند که آن هم خبر خوبی است. 

به گزارش ایلنا، مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: امسال انتخاب دانشجویان نمونه دو مرحله صورت گرفت. به گونه‌ای که دانشگاه‌ها دانشجویان را انتخاب و به وزارت علو م معرفی کردند. پیش از این ملاک انتخاب دانشجو نمونه خود اظهاری دانشجویان بود. 

وی افزود: امروز از ۶۰ دانشجو نمونه کشوری تقدیر می‌شود که ۴۰ نفر از آن‌ها در حوزه وزارت علوم و ۲۰ نفر از آن‌ها از وزارت بهداشت برگزیده شده‌اند. 

رییس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: دانشجویان برگزیده وزارت علوم ۷۰ درصد دانشجویان دکترا، ۱۸ درصد دکترا، ۸ درصد کار‌شناسی ارشد و ۴ درصد کار‌شناسی هستند. به تفکیک گروه؛ ۱۲ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۲ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۶ نفر گروه علوم پایه ۵ نفر کشاورزی و ۵ نفر در گروه هنر برگزیده شده‌اند. 

صدیقی با اشاره به اینکه دانشجویان برگزیده وزارت علوم ۳۴ نفر آقا و ۶ نفر خانم هستند، خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲۸۲ نفر را معرفی کردند و نهایتا ۲۰ نفر به عنوان دانشجوی نمونه برگزیده شده است و ۱۵ نفر آقا و ۵ نفر خانم هستند. 

رییس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: دانشجویان برگزیده وزارت بهداشت از ۱۵ دانشگاه اهواز، تهران، اصفهان، شهید بهشتی، بقیه الله و... بوده و در مقطع کار‌شناسی سه نفر، کار‌شناسی ارشد چهار نفر، داروسازی یک نفر، دندانپزشکی یک نفر، پزشکی چهار نفر و PHD شش نفر هستند. 

وی ادامه داد: دانشجویان برگزیده وزارت علوم نیز از ۲۴ دانشگاه شهید بهشتی، تهران، تربیت مدرس، هنر، اصفهان، شیراز، کرمانشاه و... انتخاب شده‌اند. 

صدیقی از بازنگری آیین نامه امتیازات دانشجویان برگزیده با همکاری وزارت بهداشت خبرداد و گفت: آیین نامه جدید به گونه‌ای خواهد بود که بنیاد ملی نخبگان امتیازات ما را بپذیرند و دانشجویان نمونه عضو بنیاد شده و از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوند. 

رییس سازمان امور دانشجویان با بیان این مطلب که در حوزه فرصت مطالعاتی خارج از کشور برای دانشجویان دکتری از نظر تامین مالی بیشتر حمایت خواهیم کرد افزود: ورود دانشجویان نمونه و نخبه به مقاطع تحصیلی بالا‌تر بدون آزمون در حال حاضر در شورای برنامه ریزی در حال بررسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز