خبرگزاری کار ایران

اوحدی خبر داد:

کاهش 5 درصدی هزینه‌های حج تمتع/ اعزام کارگزاران و خدام ظرف سه روز آینده به عربستان

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۴۸۴

رئیس سازمان حج و زیارت از افزایش ۱۲ درصدی اعزام زائران تمتع مدینه قبل نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در مجموع ۶۲ درصد زائران به صورت «مدینه قبل» اعزام می‌شوند.

به گزارش ایلنا، سعید اوحدی در خصوص برنامه حج تمتع امسال بیان داشت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته پروازهای زائران از یکشنبه اول شهریور ماه از سه ایستگاه تهران ، مشهد و ساری آغاز خواهد شد.

وی افزود: بخشی از کارگزاران و خدام در مدینه هستند و مابقی آنها ظرف سه روز آینده به کشور عربستان اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان حج وزیارت با بیان این مطلب که امسال پروازها از ۲۲ استان انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: پرواز زائران مدینه قبل تا ۲۰ شهریور ادامه دارد و کل پروازهای اعزام تا ۲۶ شهریور خواهد بود.

اوحدی در خصوص برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای تمتع امسال و اعزام بیشتر زائران به "مدینه قبل" گفت: با هماهنگی هواپیمایی سعودی اعزام زائران تمتع مدینه قبل نسبت به سال قبل ۱۲ درصد افزایش یافته و در مجموع ۶۲ درصد زائران به صورت "مدینه قبل" اعزام می شوند، که این موضوع هم مورد علاقه و نظر زائران است و هم باعث صرفه‌جویی در بسیاری از هزینه‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: هفت کارگروه در خصوص برنامه ریزی‌های تمتع فعالیت مستمر داشتند ، برای مثال ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی در جده ، مدینه و مکه در نظرگرفته شده است که به صورت ۲۴ ساعته زائران را منتقل خواهند کرد.

اوحدی در خصوص یکی از کارهایی که امسال برای راحتی زائران تمتع انجام شده به تغییر ساعت انتقال زائران به سمت عرفات اشاره کرد و گفت: سال های گذشته از ساعت ۲ بعد از ظهر حرکت زائران آغاز می شد و به دلیل گرمای هوا با مشکلات زیادی مواجه می شدیم اما امسال حرکت زائران از ساعت ۱۷ آغاز می شود و به مدیران کاروان‌ها توصیه می شود که عجله‌ای در انتقال زائران به عرفات نداشته باشند.

رئیس سازمان حج وزیارت ادامه داد: به دلیل فشرده بودن برنامه زائران در حج تمتع یک روز زیارت اماکن مقدسه در شهر مدینه برای زائران خواهیم داشت. و رفتن به برخی اماکن در ایام تمتع ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: امسال کشور عربستان ویزاها را به صورت نرم افزاری و با مشخصات کامل برنامه سفرزائران صادرکرده که به صورت برچسب برروی ویزاها است و با بارکدها خوانده می شود.

اوحدی گفت: توصیه ما به زائران این است که با فضای سفری که می خواهند بروند کاملا آشنا باشند ، زمان سفر بین ۲۹ تا ۳۳ روز است و زائران به دلیل تراکم جمعیت و آلودگی بالا حتما از ماسک در طول سفر استفاده کنند. بحث عفونتهای چشمی در مشعر الحرام را جدی بگیرند و در نهایت مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

وی در مورد تاخیرپروازها گفت: دغدغه اصلی ما در بحث پروازها امنیت زائران است ، سال گذشته معدل تاخیر پروازها در ۲۲۲ پرواز ۱۲ دقیقه بود که این معدل طبیعی است.

سعید اوحدی در پایان در خصوص هزینه های تمتع امسال گفت: امسال برای دومین سال است که هزینه تمتع در دوقسط از زائران دریافت شد، قیمت‌ها در ۵ گروه اعلام شد که نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش قیمت داشتیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز