خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی هلال‌احمر برای تامین داروهای مورد نیاز مردم سوریه

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۵۶۹

دبیرکل جمعیت هلال احمر در دیدار با ورزیر بهداشت سوریه گفت: هلال احمر ایران آمادگی لازم برای تامین داروهای مورد نیاز مردم سوریه را دارد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر احمدی در دیدار با دکتر نزار الیازجی، وزیر بهداشت سوریه  در سالن کنفرانس ساختمان صلح برگزار شد، با اشاره به نگاه حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ ایران و سوریه دو کشور مسلمان، برادر و با اهداف مشترک در سطح جهان هستند، اظهارداشت: همراهی کشور دوست و برادر سوریه با ایران در دوران جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق در ذهن ملت ایران به یادگار، باقی مانده است.

وی با اشاره به کمک های امدادی هلال احمر ایران به مردم سوریه اضافه کرد: هلال احمر ایران در سال های گذشته براساس توان خود کمک های دارویی، غذایی، البسه، چادر و … را به مردم سوریه تقدیم کرده است اما حجم خسارات وارده به مردم این کشور به قدری زیاد است که کمک ها بایستی همچنان ادامه داشته باشد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: آماده کمک به مردم سوریه در زمینه ارائه آموزش‌های تخصصی و همچنین آموزش‌های امدادی و سایر موارد به مردم سوریه هستیم.

بخشی از محموله ارسالی هلال احمر برای مردم یمن به دستشان نرسید

احمدی با تاکید بر اینکه حوادث به وقوع پیوسته در عراق و یمن بسیار تاسف بار است، تصریح کرد: هلال احمر ایران کمک هایی را برای مردم یمن ارسال کرده است که بخشی از این کمک ها هنوز به دست مردم یمن نرسیده است.

به گفته وی، ارسال کمک های امدادی برای مردم مظلوم یمن با تبعیض صورت می گیرد و بسیاری از مردم جنگ زده این کشور از دریافت کمک های بشر دوستانه و امدادی محروم مانده اند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اعلام آمادگی کارخانجات تولید داروی هلال احمر ایران برای تامین داروهای مورد نیاز مردم سوریه، تاکید کرد: کارخانجات تولید داروی هلال احمر توانایی و ظرفیت بسیار بالایی در تامین داروها دارند که در این زمینه آمادگی تولید داروهای مورد نیاز سوریه را داریم.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر ایران تجارب گسترده‌ای در زمینه پاسخگویی به حوادث طبیعی چون سیل و زلزله و فعالیت های جوانان و داوطلبان و موضوعات بهداشتی دارد که می تواند در این زمینه تجارب خود را در اختیار دولت سوریه قرار دهد.

به گفته احمدی، وزیربهداشت سوریه با وزیر بهداشت ایران دیدار داشتند و براساس این دیدار هر توافقی که صورت بگیرد، هلال احمر آماده است براساس آن ارائه کمک های خود را ادامه خواهد دهد.

وی تصریح کرد: دکتر ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر  نیز خود از اصحاب بهداشت و درمان کشور است و اکیدا توصیه داشت تا هلال احمر ایران در تمامی زمینه ها، خصوصا در زمینه بهداشتی و درمانی بیش از پیش در خدمت مردم سوریه باشد.

حمایت از مردم سوریه براساس تفاهم‌نامه همچنان پابرجاست

دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص تفاهم‌نامه میان هلال احمر ایران و هلال احمر سوریه، اذعان داشت: از نظر جمعیت هلال احمر ایران اجرای تفاهم نامه پا برجاست و براساس آن ارائه خدمات به مردم سوریه همچنان ادامه دارد.

تشریح فعالیت های هلال احمر ایران در شهرهای مختلف کشور

احمدی با تاکید بر فعالیت های جمعیت هلال احمر ایران در استان ها و شهرستان های مختلف در داخل کشور و همچنین فعالیت های بین‌المللی در خارج از ایران، بیان کرد: نیروهای هلال احمر ایران در ۵۰۰ پایگاه امدادی مستقر هستند و به صورت فعال و مداوم به ارائه خدمات می پردازند.

وی عنوان کرد: هلال احمر ایران در تمامی دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه، کانون های فعال دارد که  در جذب نیروهای داوطلب برای کمک به مردم فعالیت می کنند.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر، این جمعیت به عنوان یک سازمان مردم نهاد با تجربیات بسیار موثر و قوی در زمینه امدادرسانی و خدمات رسانی به مردم فعالیت می کند و در هر حادثه ای نیروهای داوطلب مردمی از هیچ کمکی فروگذار نیستند.

تامین داروهای کمیاب و نایاب مردم از سوی داروخانه های هلال احمر

احمدی در خصوص فعالیت داروخانه های هلال احمر در شهرهای مختلف کشور و تامین نیازهای دارویی مردم، گفت: داروخانه‌های هلال احمر در تمامی شهرها فعال هستند که داروهای خاص، کمیاب و حتی نایاب مورد نیاز بیماران را تهیه و در اختیار آن ها قرار می دهند.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر، این جمعیت با داشتن ۲ میلیون نیروی داوطلب مقام نخست را از نظر تعداد نیروهای داوطلب در میان جمعیت های مختلف دنیا داراست.

در خاتمه احمدی تاکید کرد که جمعیت هلال احمر آماده همکاری در زمینه آموزش و تبادل تجارب در خصوص فعالیت های جوانان، داوطلبان، مدیریت سانحه و امداد، بهداشت و همچنین توانبخشی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز