خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش:

توسعه و تعمیق تربیت اسلامی با جشنواره‌های تربیتی امکان‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۳۲۸

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مورد برگزاری جشنواره های تجارب برتر تربیتی و الگوهای برتر تدریس گفت: اهداف بسیاری در برگزاری این جشنواره‌ها مد نظر است که از جمله آن توسعه و تعمیق تربیت اسلامی و مولفه‌های آن ، انسجام بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌ها در زمینه امور تربیتی ، تثبیت جایگاه برنامه‌های حوزه پرورشی و فرهنگی است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا کفاش افزود: با استناد به قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ماده 19 بند 1و8 و  سیاست های چهارگانه ابلاغ شده از سوی وزیر آموزش و پرورش و راهکار( 7-11) و( 1-23 ) سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به منظور تحقق اهداف تعلیم و تربیت در حوزه ی تدریس مبتنی بر ارتقای کمی و کیفی دانش ونیز تاکید بر اهمیت برخورداری از روش های علمی روز آمد در امر تدریس، برای نخستین بار جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی در پایه های هفتم و هشتم دوره اول متوسطه  در سراسر کشور اجرا شد، وی افزود: خوشبختانه آمار نشان از مشارکت خوب فرهنگیان در این جشنواره دارد؛چنین مشارکتی آمادگی فرهنگیان عزیز به منظور مشارکت در تولید علم در ابعاد گونا گون وکاربست آن به شمار می آید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از آثار ارسالی استان ها ،گنجینه ای ارزشمند پدید آمده است که در گذر زمان به منبعی کم نظیر تبدیل خواهد گشت .هم چنین در ستاد برنامه ریزی ، مصوب شد  تمامی آثار بر گزیده در قالب بسته آموزشی – تربیتی  (لوح فشرده ) و کتاب در  آیند تا تمامی فرهنگیان از دستاوردهای گونا گون آن منتفع شوند .

وی یاد آورشد : تجربه موفق امسال تمامی دست اندرکاران حوزه‌ی پرورشی و فرهنگی را بر آن داشت تا جشنواره ها  را با کمیت و کیفیتی بهتر در سطح کشور اجرا نمایند. این مهم با مشارکت گسترده و فعالانه‌ی استان های کشور و فرهنگیان فرهیخته  صورت پذیرفته است .

کفاش اظهار کرد: به حول وقوه الهی در سال تحصیلی آتی نیز هر دو جشنواره در سطوح منطقه‌ای، استانی و کشوری اجرا خواهد شد. بدیهی است جشنواره‌های بعدی  براساس تجارب و دستاوردهای جشنواره های کنونی، پیشنهادات استانها و نتایج کارگروه‌های ستادی با تغییراتی به منظور بهینه شدن فرایند اجرای کمی و کیفی صورت خواهد پذیرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز