خبرگزاری کار ایران

رئیس انستیتو پاستور ایران:

واکسن‌های هپاتیت و «ب ث ژ» به سوریه صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۵۹۳

رئیس انستیتو پاستور ایران از اعلام آمادگی این موسسه برای صادرات دو واکسن هپاتیت و "ب ث ژ"به کشور سوریه خبر داد.

به گزارش ایلنا، مصطفی قانعی با اعلام این خبر افزود: در بازدید وزیر بهداشت کشور سوریه از انستیتو پاستور ایران، سوری ها این موسسه ایرانی را نامی شناخته شده عنوان و اعلام کردند به زودی تیم فنی از کشور سوریه برای دریافت واکسن وارد ایران خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه چندی پیش دولت سوریه واکسن هایی از کشور ترکیه خریداری کرد که منجر به بروز مشکلاتی در کودکان این کشور شد، گفت: واکسن از محصولات استراتژیک و مربوط به مباحث امنیت ملی است، بنابراین سلامت آنچه به عنوان محصول تولیدی یک کشور صادر می شود از اهمیت به سزایی برخوردار است.

قانعی تاکید کرد: واکسن باید از کشور دوست خریداری شود و دارای منشاء شناخته شده باشد زیرا واکسن به فرد سالم تزریق می شود و فرد باید احساس امنیت خاطری از سلامت این محصول داشته باشد.

وی از اقدامات وسیع انستیتو پاستور ایران در زمینه تولید واکسن خبر داد و گفت: این واکسن ها در قالب انتقال فناوری و صادرات به دیگر کشورهای اسلامی ارائه می شود و در آینده ای نزدیک جزئیات آن اعلام خواهد شد.

به گفته این مسئول به زودی صادرات دو واکسن مهم هپاتیت و "ب ث ژ" از ایران به سوریه آغاز می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز