خبرگزاری کار ایران

کفاش در مراسم اختتامیه اردوی پیشاهنگان؛

دانش‌آموزان باید بیاموزند که طلبکار نظام نباشند

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۶۲۸

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان باید بیاموزند؛ به جای اینکه طلبکار نظام باشند، خود را خادم نظام بدانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا کفاش در مراسم اختتامیه اردوی پیشاهنگان با اشاره به اینکه دغدغه‌های تعلیم و تربیت، دغدغه تربیت نسلی است که اداره جامعه را بر عهده خواهند داشت، افزود: دولت تدبیر و امید به بازگشت شادی و نشاط به جامعه تأکید دارد؛ به همین دلیل محیط مدارس باید شاد شود و علاوه بر این روحیه معنوی، اعتقاد به نماز اما از درون و نه به صورت تحمیلی باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش علم و ایمان همراه با هم و توجه به جنبه‌های مختلف تربیتی باید مدنظر باشد، اضافه کرد: همانطور که دانش‌آموز در کنکور باید رتبه خوبی را کسب کند به عبادات نیز باید توجه کند و در کنار توجه به عبادت در ورزش نیز باید پیشگام باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموز تک‌بعدی نه آینده خود را تضمین می‌کند و نه آینده جامعه را. تصور نکنید داعش و طالبان مذهب را نمی‌دانند،‌ اینگونه نیست بلکه آنها تک بعدی تربیت شده‌اند و دیگران را دوست ندارند. هر فردی خلاف تصورات آنها بیندیشد باید کشته شود، بنابراین در کشور حق نداریم که دانش‌آموزان را تک بعدی تربیت کنیم.

کفاش با بیان اینکه دانش‌آموز نباید از فضای مجازی فرار کند، بلکه باید حضوری فعال داشته باشد، گفت: در آموزش‌وپرورش حق نداریم به سلیقه خود بخشی از فعالیت‌ها را حذف کنیم. دانش‌آموز به فعالیت اجتماعی،‌ حضور در تشکل‌ها و فعالیت سیاسی نیاز دارد و باید آنگونه تربیت شود که در برابر مسائل جامعه از خود عکس‌العمل نشان دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌‌وپرورش گفت: تربیت دختران از تربیت پسران مهم‌تر است، چون آنها نیمی از جامعه هستند و تربیت نسل آینده را نیز برعهده دارند به همین دلیل تربیت دختران در آموزش‌وپرورش از اهمیت بیشتری برخوردار است.

کفاش با اشاره به اینکه معلمان مدارس باید به راهبران آموزشی و تربیتی تبدیل شوند و اجرای امور مدرسه را به دانش‌آموزان بسپاریم، گفت: سازمان دانش‌آموزی باید تلاش کند که در اردوها مهارت زندگی را به دانش‌آموزان آموزش دهد و دانش‌آموزان باید بیاموزند که به جای اینکه طلبکار نظام باشند، خادم نظام باشند.

وی در ادامه تاکید کرد که دانش‌آموزان باید به گونه‌ای تربیت شوند که خود را بدهکار به انقلاب اسلامی و خون شهدا بدانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز