خبرگزاری کار ایران

نظر چمران درباره وضعیت خانه‌های تهران؛

خانه‌های فرسوده با گازدادن تریلی تخریب می‌شوند/ خرابی ساختمان‌های جدید در حین ساخت

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۹۹۸

رئیس شورای شهر با تاکید بر غیراستاندارد بودن خانه‌ها در تهران گفت: اگر یک تریلی پشت یک خانه فرسوده گاز بدهد، آن خانه تخریب می‌شود، ضمن اینکه ساختمان‌های جدید هم که مهندس ناظر و مجری دارد، در حین ساخت خراب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در صد و هفتاد و هفتمین جلسه این شورا گفت: در ابتدا روز یکشنبه را برای انتخابات ریاست شورا در نظر گرفته بودیم تا افراد به صورت آزاد نظرات و انتقادات خود را مطرح کنند.

وی افزود: دو نفر از اعضای شورای شهر در مسافرت هستند، از این رو انتخابات را در روز سه‌شنبه و در جلسه علنی برگزار می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: که خود و خدا را در قضاوت واقعی لحاظ کنیم و مسائل اخلاقی، اسلامی و انسانی را مدنظر داشته باشیم تا در این انتخابات مصلحت مردم در نظر گرفته شود، چرا که مهم خدماتی است که باید به مردم ارائه دهیم.

زلزله تهران فاجعه تاریخی خواهد بود

چمران همچنین در ارتباط با زلزله احتمالی تهران گفت: اگر زلزله شدیدی در تهران رخ بدهد فاجعه سال نیست، بلکه فاجعه تاریخ خواهد بود. باید برای آن فکر اساسی بکنیم.

وی تاکید کرد: مسئولان باید برای این موضوع فکری بکنند. مردم هم در فکر نیستند ما هر بار هشداری می‌دهیم، می‌گویند مردم را نگران نکنید. حرف‌های ما برای هشدار دادن به مردم است.

رئیس شورای شهر گفت: ساختمان‌هایی که امروز هم ساخته می‌شود، مناسب نیست. من قبلاً هم گفته‌ام، اگر یک تریلی پشت یک خانه فرسوده گاز بدهد، آن خانه تخریب می‌شود. ضمن اینکه ساختمان‌های جدید هم که مهندس ناظر و مجری دارد، در حین ساخت خراب شده است و استاندارد لازم را ندارد.

وی با اشاره به لزوم تمرین برای کسب آمادگی در زمان بروز حادثه گفت: پیش از این ما چندین بار آزمایشات متعددی را انجام دادیم و ستاد بحران و استان‌های معین و ستاد خوب عمل کرده‌اند، اما این آزمایش‌ها باید متداول انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز