خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات و فناوری:

امید به زندگی در کشور را می‌توان به 80 سال افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۹۷۸

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: با اهمیت به تحقیقات می‌توان علاوه بر کاهش مرگ و میر و کاهش ابتلاء به بیماری‌ها امید به زندگی را در کشور از 75 سال کنونی به 80 سال افزایش داد.

  به گزارش ایلنا؛ رضا ملک زاده معاون تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ضمن تبریک ایجاد فضای علمی و پزوهشی جدید اظهار امیدواری کرد که این فضا به رشد پژوهش و تولید علم در دانشگاه کمک کند.

ملک زاده با بیان اینکه مفهوم کتابخانه در دنیای امروز تغییر کرده است گفت باید زمینه هایی ایجاد نماییم تا کتابخانه در تلفن همراهمان باشد.

وی با بیان اینکه سرانه پژوهش در کشور بسیار پایین است گفت تنها درصد کمی از بودجه وزارت بهداشت سهم پژوهش می شود.

وی افزود: یکی از اولویتهای مهم ما پیشگیری از بیماریهای غیر مزمن و واگیر است که میتوان با تحقیق و پژوهش 80 درصد این مرگ و میر ها را عقب بیندازیم و با اهمیت به تحقیقات می توان علاوه بر کاهش مرگ و میر و کاهش ابتلاء به بیماری ها امید به زندگی را در کشور از 75 سال کنونی به 80 سال افزایش داد.

در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گلستان دکتر ریاحی رئیس این دانشگاه گفت: این پروژه در فضایی به مساحت 3300متر مربع احداث شده است و خوشبختانه توانستیم تا قبل شروع سال تحصیلی آن را با قابلیت استفاده پژوهشی و فناورانه به بهره برداری برسانیم.

ریاحی افزود: با جانمایی های انجام شده مراکز پژوهشی علوم پایه و آزمایشگاههای مرتبط نیز در کنار این کتابخانه دیده شده است و بخشی از آن به دانشکده فناوری های نوین اختصاص یافته است.

وی افزود عرصه سلامت عرصه بسیار ظریفی است که بعد از سه دهه با تلاش دکتر هاشمی به عنوان اولویتهای اول کشور شناخته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز