خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد:

نظارت مستمر پلیس پایتخت بر فعالیت مراکز اقامتی / پلمب ۱۹ مرکز اقامتی متخلف در ۵ ماه ابتدایی امسال

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۲۲۷

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، گفت: طرح نظارت بر اماکن اقامتی همچون، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیر‌ها، پانسیون‌ها و اقامتگاه‌ها، از ابتدای سال جاری، آغاز شده است که طی آن سه واحد اقامتی به علت بروز تخلفات ۱۵ گانه صنفی و انتظامی پلمب شد.

سردار حسین ساجدی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در تشریح خبر فوق گفت: ماموران پلیس اماکن تهران بزرگ، پس از احصای نقاط آلوده احتمالی در سطح محلات شهر تهران و با ابلاغ دستورالعمل و شیوه بازدید از واحدهای موصوف، از ابتدای سال جاری اقدام به بازدید و بازرسی از این مراکز کردند که طی ۱۴۰۸ مورد بازدید، به مسئولان ۱۲۹ واحد صنفی و اقامتی اخطار پلمب داده شده و ۱۹ مرکز اقامتی به خاطر تخلفاتشان پلمب شدند.

این مقام انتظامی  عنوان داشت: در این طرح که در راستای افزایش امنیت و آرامش شهروندان و همچنین مسافران در شهر تهران و با همکاری پلیس پیشگیری و اماکن پلیس تهران بزرگ صورت گرفته است، ۶۹۴ مورد نیز تذکر به مختلفان داده شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: هتلداران و مسافرخانه داران باید از اسکان افراد بدون مدارک شناسایی معتبر خودداری کرده و هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به اداره نظارت بر اماکن عمومی اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بررسی وضعیت پروانه کسب واحد صنفی، بررسی و مطابقت مدارک هویتی مسافران، بررسی دفتر ثبت ورود و خروج مسافران، بررسی اقامت اتباع غیر ایرانی، بررسی آمار مسافران، بررسی حضور مسافران مجرد و مشکوک، بررسی کارکرد دوربین‌های مداربسته فضاهای عمومی مراکز اقامتی، بررسی وضعیت صلاحیت کارکنان و کارمندان مراکز اقامتی، بررسی رعایت شئونات اخلاقی از سوی کارکنان مراکز اقامتی و... از مواردی است که ماموران پلیس تهران بزرگ به آن رسیدگی و نظارت می‌کنند.

ی گفت: در صورتی که در یکی از این مراکز اقامتی موارد فوق رعایت نشده باشد، در ابتدا اخطار پلمب صادر و متعاقبا در صورت تکرار، مرکز فوق پلمب خواهد شد.

رییس پلیس پایتخت در پایان، ضمن توصیه به شهروندان در خصوص عدم سکونت در مراکز ناشناخته از جمله خانه‌ها و آپارتمان‌های شخصی و استیجاری در ایام مسافرت خود در تهران و سایر نقاط کشور، گفت: اسکان و اقامت در محل‌های ناشناخته سبب بروز مشکلاتی از جمله سرقت، بروز جرایم اخلاقی، عدم وجود امکانات رفاهی مطلوب و... می‌شود و پلیس پایتخت سعی دارد با نظارت مستمر از بروز این گونه مسایل جلوگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز