خبرگزاری کار ایران

گُرد مطرح کرد:

کیفی‌سازی فعالیت‌های مدارس غیردولتی

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۵۳۸

رئیس سازمان مدارس غیردولتی توسعه مشارکتهای مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: کیفی سازی فعالیتهای مدارس غیردولتی، توانمندسازی و بررسی فرآیند آموزشی و پرورشی در کلیه مدارس غیرانتفاعی در اولویت است.

به گزارش ایلنا، مرضیه گُرد با حضور در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار قزوین در استانداری برگزار شد بر جلوگیری از تغییر کاربری فضاهای آموزشی تاکید کرد، اظهارکرد: تعلیم و تربیت موضوع مهم و گسترده‌ای است که دولت به تنهایی قادر نیست آن را در کشور انجام دهد و مشارکت مردم در این حوزه ضروری است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی توسعه مشارکتهای مردمی و خانواده افزود: با کمک مجلس تلاش می شود تا تسهیلات و حمایت های خاصی از مشارکت کنندگان این بخش ایجاد شود تا علاقمندان این حوزه بتوانند در آموزش دانش آموزان سهیم شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار مرکز آموزشی و ۱۰ هزار مدرسه غیر دولتی در کشور داریم که فعالیت آنها کمک موثری به تعلیم و تربیت دانش موزان کرده است.

گُرد تصریح کرد: با توجه به نظر نمایندگان مجلس و مصوبه صادر شده سبک کار ما امسال متوقف می شود زیرا در سال گذشته خرید خدمات آموزشی به صورت مشارکت را داشتیم و امسال با توجه به این که این مصوبه مجلس محدودیت ایجاد کرده فقط می توانیم خرید خدمات آموزشی دانش آموزان لازم التعلیم را داشته باشیم و امیدواریم از ظرفیت مدارس غیر دولتی و توان مالی و تجهیزاتی و نیروی انسانی آنها بیشتر استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی توسعه مشارکتهای مردمی و خانواده بیان کرد: همه کلاسها باید دارای معلم باشد و همه دانش آموزان به مدرسه بروند و این کار با مشارکت بخش خصوصی محقق می شود.

گُرد یادآورشد: با تعامل و همکاری وزارت راه و شهرسازی موافقت شده تا اگر فضاها و زمینهایی با کاربری آموزشی در استانی موجود باشد و آموزش و پرورش توان ساخت آن را نداشته باشد به موسسان غیر دولتی واگذار شود تا آنها وارد ساخت و ساز شوند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی توسعه مشارکت های مردمی و خانواده اضافه کرد: برای حمایت از این افراد مقرر شده با محاسبه ۲۵ درصد قیمت کارشناسی که نقدی پرداخت می کنند مابقی ۷۰ درصد ارزش زمین و فضا در دوره ۱۰ ساله دریافت شود که میتواند ابزار حمایتی و تشویقی خوبی برای مشارکت کنندگان بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: کیفیت و توانمند سازی معلمان و بررسی فرآیند آموزشی و پرورشی در کلیه مدارس غیر انتفاعی از اولویتهای امسال است و در سال تحصیلی جاری در دستور کار قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز