خبرگزاری کار ایران

در حاشیه انتخابات هیات رئیسه شورای شهر مطرح شد:

اصولگریان مجال تنفس به هیچ گروهی نمی‌دهند/با نگاه تنگ‌نظرانه نمی‌توان مملکت اداره کرد

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۸۴۶

در حاشیه انتخابات امروز هیات رئیسه شورای شهر تهران تعدادی از اعضای شورا در این خصوص مباحثی را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد حکیمی‌پور در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران پس از برگزاری انتخابات هیات رئیسه این شورا ضمن تبریک به اعضای جدید هیات رئیسه گفت: پیشنهادی در ارتباط با کارآمدی شورای شهر دارم، زیرا شورای شهر کلیتی واحد است و 31 نفر اعضای آن همه با هم شورای شهر را تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید کمک کنیم؛ شورا یکپارچه شود، اظهار کرد: اینطور تقسیم‌بندی به نفع شورا نیست و باید کاری کنیم که اعضای شورا یکدل و همراه ماموریت خود را دنبال کنند.

قطب‌بندی از کارایی شورا می‌کاهد

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در سال‌های اول و دوم قطب‌بندی در شورا وجود داشته است، گفت: خواهش می‌کنم؛ اقدامی کنیم تا در ادامه کار این موضوع نباشد و شورا یکپارچه شود، زیرا همه در اداره امور سهیم هستند و این قطب‌بندی از کارایی شورا می‌کاهد.

در ادامه محسن سرخو با تاکید بر لزوم پیگیری اجرای مصوبات برنامه پنج ساله و مصوبات بودجه سالانه شهرداری تهران و تاکید بر آنکه لازم است؛ جزییات این بودجه مشخص شود، اظهار کرد: ضروری است؛ کمیسیون‌ها جزواتی را تهیه و در اختیار اعضا قرار دهند تا اگر کمبود و کاستی وجود دارد، فرصت جبران باشد.

وی خاطرنشان کرد: تعهداتی که شورای شهر و شهرداری به مردم تهران داده‌اند، مشترک است و خوب است که همکاری در این خصوص انجام شود.

اصولگرایان مجال تنفس به هیچ گروه دیگری نمی‌دهند

عضو شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهر با یادآوری اینکه هیات رئیسه اول این دوره شورا، ترکیبی بود گفت: اما هیات رئیسه دوم و سوم هیاتی است که به صورت یکدست از اصول‌گرایان بوده و این موضوع نشان می‌دهد که در سطح کشور هر جا دوستان اصول‌گرا کار را به دست گیرند، مجال تنفس به هیچ گروه دیگری داده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بد نیست؛ دوستان در این خصوص تجدیدنظر کنند. همچنین از تغییری که در هیات رئیسه داده شد؛ تشکر می‌کنم.

در پاسخ به سخنان سرخو، پرویز سروری دیگر عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با نگاهی به دولت اصلاحات می‌بینیم که در آن زمان حتی آبدارچی‌ها هم تغییر کردند.

شورای شهر نباید محل چالش‌های سیاسی شود

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای کاندیدا شدند و عده‌ای رای دادند، اما مدتی دوستان مستقل ما را به باد انتقاد گرفتید.

وی تصریح کرد: اگر چنین مطالبی به شورا آورده شود، شورای شهر محل چالش‌های سیاسی خواهد شد که نباید چنین شود.

در ادامه اسماعیل دوستی اظهار کرد: وقتی اعضای جدید هیات رئیسه رای آوردند؛ مسجدجامعی تبریک گفت.

وی خطاب به سروری اظهار کرد:  امروز کسی چیزی نگفت، من نگران مسائل کلان کشور هستم  و نگران شورا نیستم.

وی ادامه داد: زمانی که را‌ی‌گیری شد، ما می‌دانستیم که رای نمی‌آوریم، اما باز هم خوشحال بودیم و چنین سخنانی فضا را مبهم می‌کند.

باید ضریب تحمل خود را بالا ببریم

غلامرضا انصاری در ادامه این سخنان با تاکید بر اینکه باید ضریب تحمل خود را بالا ببریم، خطاب به سروری گفت: ما معتقدیم با یک دست نمی‌توان مملکت را اداره کرد.

عضو شورای شهر تهران با یادآوری اینکه در هشت سال دولت نهم و دهم فجایعی پیش آمد؛ دروغ توسعه یافت، مدیران کارامد حذف شدند، ادامه داد: تمامی ضدارزش‌ها را طی دو دوره دولت نهم و دهم شاهد بودیم.

وی گفت:‌ معتقدیم اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دو بال توسعه کشور هستند و باید در چارچوب هنجارهای نظام کارها صورت گیرد.

با تفکر دلواپسانه و نگاه تنگ‌نظرانه نمی‌توان مملکت را اداره کرد

انصاری خاطرنشان کرد: با تفکر دلواپسانه و نگاه تنگ‌نظرانه نمی‌توان مملکت را اداره کرد.

همچنین ولی‌الله شجاع‌پوریان ضمن تبریک به اعضای منتخب هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه انتخابات موضوعی مدنی است که سال‌ها در کشور تمرین می‌شود، گفت: ما 13 رای داشتیم و با همین تعداد رای در انتخابات امروز شرکت کردیم، لذا اگر برخی از دوستان موضوعاتی را مطرح کردند، نظر شخصی بوده است.

وی با اشاره به سخنان حکیمی‌پور گفت: از ایشان به عنوان دبیرکل یک حزب انتظار نمی‌رفت، چنین مسائلی را مطرح کنند.

در پایان مهدی چمران با تاکید بر اینکه همه اعضای شورای شهر خدمت‌گذار مردم هستند، اظهار کرد: هیات رئیسه نیز خدمتگذار شما و تسهیل‌گر امور است، برای اینکه به نحوی ریل‌گذاری انجام شود تا شورا و شهرداری مسیر خوبی را با سرعت مناسب طی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز