خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهور در امور زنان در گفت‌وگو با ایلنا:

تغییر صددرصدی وضعیت زنان انتظار درستی نیست/با فراکسیون زنان مجلس اختلاف دیدگاه داریم

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۴۵۸

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با آن وضعیتی که ما معاونت را تحویل گرفتیم، اگر انتظار داشته باشیم در دو سال خروجی صددرصدی و منجر به تغییر حاصل شود، انتظار به جایی نیست.

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که این تصور وجود دارد که معاونت شما آنطور که باید و شاید خروجی ملموسی برای زنان نداشته،چرا این تصور شکل گرفته و  آیا همراهی لازم از سوی سایر دستگاه‌ها برای تحقق اهداف صورت گرفته است، گفت: این تصور برمی‌گردد به اینکه شناخت درستی از معاونت زنان وجود ندارد.

وی افزود: ما طبق ماده 230 قانون عمل می کنیم و با همکاری دستگاه‌های اجرایی در راستای آنچه که قانون از ما خواسته، تفاهم‌نامه‌هایی را به امضا رساندیم و اقدامات لازم را در 14 محور انجام دادیم.

مولاوردی ادامه داد:بعضا این اقدامات خروجی داشته و به طور مثال در 6 استان طرح‌هایمان را به اجرا درآوردیم و از این پس می‌توانیم به صورت گسترده وارد عمل شویم و امکانات و اختیارات را به کار بگیریم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: ولی اینکه در دو سال آن هم با وضعیتی که ما معاونت را تحویل گرفتیم، این انتظار وجود داشته باشد که خروجی صددرصدی و منجر به تغییر وضعیت زنان و وخانواده حاصل شود، انتظار به جایی نیست.

وی اضافه کرد: البته شرایط فعلی زنان و خانواده متاثر از وضعیت کلی جامعه است و این تصور نشان می‌دهد که چندان واقع‌بینانه به ساختار، شرح وظایف و ماموریت ما نگاه نمی‌کنند.

مولاوردی همچنین در پاسخ به سوالی درباره چالش میان معاونت زنان و خانواده و فراکسیون زنان مجلس گفت: ما که تمام تلاشمان را برای تعامل با فراکسیون زنان داشته و داریم، اما این چالش به تفاوت رویکردها برمی‌گردد.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: البته در سال همدلی و همزبانی باید این تفاوت و اختلاف‌نظرها به حداقل برسد؛ البته ما معتقد نیستیم که این تفاوت‌ها از بین برود، بلکه باید به حداقل کاهش یابد. چون آنقدر زمینه همکاری مشترک و اهداف مشترک داریم که اصلا نباید فرصت پرداختن به مسایل حاشیه‌ای را پیدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز