خبرگزاری کار ایران

جنایت شبانه در مغازه سوپر گوشت

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۹۶۸

پسری که در مغازه سوپر گوشت پدرش دست به جنایت زده بود، توسط ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایلنا، در ساعات ابتدایی اول شهریور از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، یک فقره کشف جسد مجهول الهویه متعلق به جوانی حدودا ۲۰ ساله، در میدان تبائین به کلانتری ۱۷۰ کهریزک اعلام شد.

با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که این جوان به علت اصابت ضربات متعدد جسم تیز به قسمت‌های مختلف سر، گردن و سینه به قتل رسیده است.

پرونده در اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ:

با اعلام خبر کشف جسد به پلیس آگاهی، تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل کشف جسد حاضر شدند؛ در‌‌ همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که جنایت در محل دیگری رخ داده و عامل یا عاملین جنایت اقدام به انتقال جسد به محل کشف جسد کرده‌اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمـد» و به دستور رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کهریزک، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی هویت جسد:

همزمان با آغاز تحققات جهت شناسایی هویت جسد، اعضای یک خانواده با مراجعه به پایگاه نهم پلیس آگاهی و تسکیل پرونده با موضوع فقدان افراد عنوان داشتند که پسر ۲۰ ساله آن‌ها بنام «محمدرضا. ب» از منزل خارج و دیگر مراجعتی به محل سکونت خود نداشته است.

بلافاصله مشخصات جوان فقدانی با مشخصات جسد کشف شده در منطقه کهریزک مطابقت داده شد و کارآگاهان اداره دهم موفق به شناسایی هویت جسد نا‌شناس شدند که خانواده فقدانی نیز پس از حضور در پزشکی قانونی، جسد محمدرضا را مورد شناسایی قرار دادند.

دستگیری مظنون در پرونده:

با شناسایی هویت جسد، کارآگاهان در دومین مرحله از رسیدگی به پرونه به تحقیق از دوستان و افراد مرتبط با مقتول پرداخته و طی چندین نوبت دعوت از دوستان مقتول به احدی از آن‌ها بنام سعید. الف (۱۷ ساله) مشکوک شدند که بر روی قسمت مختلف بدنش آثار ناشی از درگیری وجود داشت، ضمن آنکه برابر تحقیقات بعمل آمده مشخص شد که مقتول به همراه سعید بوده است؛ با هماهنگی مقام قضایی این شخص دستگیر و جهت ادامه تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اعتراف به جنایت:

سعید در اظهارات اولیه به کارآگاهان عنوان کرده بود: «به همراه مقتول در پارک بودم اما در پایان شب از یکدیگر جدا شدیم و من به خانه آمدم و پس از آن دیگر از مقتول هیچ خبری ندارم فقط زمانیکه قصد جدا شدن از یکدیگر را داشتیم، محمدرضا عنوان نمود که قصد دارد تا به منطقه شورآباد برود تا شخصی بنام مهرداد را ملاقات کند».

در ادامه تحقیقات، سعید که در خصوص «چگونگی ایجاد جراحت‌های بر روی قسمت مختلف بدن» و همچنین «علت بهم ریختگی و داشتن حالت پریشان خود در شب حادثه» (بنا بر اظهارات بدست آمده از اهالی محل که وی را در شب حادثه با حالتی پرشان و بهم ریخته مشاهده کرده بودند)، پاسخ قانع کننده‌ای ارائه نکرده بود، سرانجام نیمه شهریور لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

سعید در خصوص شب جنایت به کارآگاهان گفت: «در ساعت۵۰: ۲۳  شب حادثه بهمراه مقتول در پارک نشسته بودیم؛ چند دقیقه‌ای نشستیم تا اینکه در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد با محمدرضا خداحافظی کرده و به مغازه پدرم رفته تا یخچال مغازه را خاموش و مغازه را ببندم؛ ناگهان متوجه حضور یک نفر در پشت سر خود در مغازه شدم که این شخص مرا به سمت عقب مغازه هل داد. محمدرضا بود؛ ابتدا فکر کردم که دارد شوخی می‌کند اما ناگهان چاقو را از روی تختهٔ مغازه برداشت و ضربه‌ای را به سمت سینه‌ام پرتاب کرد!! که من خود را به عقب کشیدم اما با این وجود قسمتی از چاقو به سینه‌ام برخورد کرد؛ پس از آن مجددا ضربه‌ای دیگر این بار به سرم زد که سر و صورتم پر از خون شد.... با مقتول درگیر شدم وقصد فرار داشتم اما نمی‌توانستم؛ نفهمیدم چطور چاقو را از دستش گرفتم و به سمتش بردم تا فرار کنم؛ خیلی ترسیده بودم؛ گیج بودم؛ متوجه نبودم که دارم چه کار می‌کنم؛ چند ضربهٔ چاقو به سمت مقتول پرتاب کردم اما نفهمیدم که چاقو چطور وارد بدنش شد؛ فقط می‌خواستم فرار کنم که دیدم محمدرضا افتاد روی زمین؛ در آن موقع بود متوجه شدم که چه کار کردم؛ مانده بودم که چه کار کنم؛ سر و صورت و تمامی لباس‌هایم خون آلود شده بود البته نه خون مقتول بلکه خون خودم بود. به سرعت به خانه رفتم و ماشین پدرم را برداشته و مجددا به مغازه بازگشتم؛ جنازه مقتول را سوار صندلی عقب ماشین کردم و جنازه را به محل کشف جشد منتقل کردم. ماشین را‌‌ همان شب تمیزم کردم؛ سپس مغازه را تمیز کردم و پس از آن به خانه رفتم و خودم را شستم. آن شب تمام شد تا اینکه توسط آگاهی دستگیر شدم».

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و مشخص شدن علت و انگیزه درگیری منجر به جنایت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز