خبرگزاری کار ایران

سلطانی‌فر خبر داد:

راه‌اندازی موزه بزرگ آثار امام خمینی (ره) و انقلاب

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۰۲۷

سلطانی فر از تجهیز و راه‌اندازی موزه بزرگ آثار امام(ره) و انقلاب به عنوان مجموعه‌ای فاخر و ارزشمند برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری در مراسم رونمایی از دو اثر جدید استاد فرشچیان که با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و بسیاری از اهالی علم ، فرهنگ و هنر در موزه استاد فرشچیان در مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد برگزار شد، با اشاره بر قدمت تمدن بسیار غنی 10 ، 11 هزار ساله کشورمان که سرشار از فخر و مباهات فرهنگی و تاریخی است، افزود : امیدوارم بعد از یک دوره رخوت و نزول در یکی دو قرن گذشته، با ظهور جمهوری اسلامی و تلاشی که در سال‌های اخیر به ویژه در دولت تدبیر و امید انجام شد‌ه، شرایطی به وجود آید که ایران به روزهای بزرگ اقتدار و عظمت درمنطقه و جهان بازگردد.

وی تاکید کرد: ما مطمئن هستیم، تفکری که امروز در کشور حاکم شده همراه با خرد و تدبیر است و امیدواریم که با رویکردی که در پیش گرفته شده و با استفاده از ظرفیت‌هایی که در کشور در زمینه های مختلف وجود دارد، شاهد،  بزرگی، اقتدار و عظمت ایران  در سال‌های آینده باشیم.

سلطانی‌فر اضافه کرد: اندیشمندان بزرگ و چیره‌دست، در رشته‌های مختلف در کشور ما وجود دارند. در حوزه صنایع‌دستی ما یکی از سه قدرت برتر دنیا هستیم و در خلق بسیاری از تولیدات این حوزه حرف اول را در دنیا می‌زنیم. نابغه‌هایی مانند فرشچیان به مانند نگینی در عرصه هنر این مملکت و به عنوان افتخار بزرگ این سرزمین می‌درخشند‌، نمونه های دیگری نیز در عرصه‌های دیگر وجود دارند‌ که ما باید زمینه ظهور و بروز آنها را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: تلاش دولت این است که با امکاناتی که دارد، شرایطی را فراهم کند تا هنرمندان و فعالان هنری بتوانند استعدادهای خودشان را بروز دهند و خالق آثار هنری ارزشمند مانند آنچه که امروز شاهد آن هستیم‌، باشند.

سلطانی‌فر با اشاره به تعداد موزه‌ها در کشور گفت: حدود 500 موزه در کشور وجود دارد که 250 موزه توسط سازمان میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی اداره می‌شود و 250 موزه دیگر توسط دیگر دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی اداره می‌شود. ما به دنبال ساماندهی این موزه‌ها با استفاده از امکانات‌مان هستیم و امیدواریم که ما به عنوان یک سازمان مسئول در ارتباط با اداره موزه ها همواره بتوانیم نگاه بان خوبی برای آثار تاریخی، فرهنگی و هنری کشورمان باشیم.

وی در ادامه از تلاش و همکاری سازمان میراث فرهنگی با دفتر نشر آثار امام (ره) برای راه‌اندازی موزه آثار امام (ره) و  انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: انشا‌ءالله این موزه در کنار مرقد امام (ره) تا چند ماه آینده تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز