خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول در سازمان غذا و دارو:

دو سوم عطاری‌ها غیرمجازند

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۱۷۶

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: شمار عطاری هایی که عضو اصناف نیستند، بسیار زیاد است بگونه‌ای که دو سوم آنها غیر مجاز به شمار می آیند.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان غذا و دارو، امیرحسین جمشیدی افزود: افرادی که در عطاری ها فعالیت می کنند باید صلاحیت و تجربه کافی را داشته باشند در حالیکه اکنون این صلاحیت در خیلی از موارد مشاهده نمی شود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر شمار اندکی از عطاری ها کار علمی انجام می دهند و این موضوع باعث می شود، انتقال دانش سنتی از نسلی به نسلی دیگر کمتر شود.

جمشیدی گفت : با این شرایطی که بر اوضاع عطاری ها حاکم است، بسیاری از افراد از نام عطاری سوء استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: هدف سازمان غذا و دارو سلامت مردم است و سلامتی مردم به ویژه در بحث عطاری ها را با هیچ گزینه ای عوض نمی کنیم و با هیچ کس تعارف نداریم.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با مطرح کردن این پرسش که چرا برخی عطاری ها داروهای غیرمجاز می فروشند و مسوولان اقدام نمی کنند به این پاسخ بسنده کرد که خطر در این زمینه بسیار جدی است.

جمشیدی افزود: متاسفانه در برخی اماکنی که جوانان و کودکان زیادی در آن ها ورزش می کنند، فرآورده های غیرمجاز استفاده می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز