خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

فناوری‌های نوین به کمک مبازره با قاچاق می‌آیند

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۲۵۳

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای مبارزه با قاچاق می‌توان از روش‌ها و فناوری‌های نوین بهره گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان غذا و دارو، رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مبارزه با قاچاق یک پدیده پیچیده است اظهار داشت: در حوزه قاچاق به مشارکت دستگاه‌های مختلف قضایی، اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و نظارتی نیازمند است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هم به عنوان یکی از اعضای ستاد مبارزه با قاچاق در حد مسئولیت‌ها و امکانات خود در حوزه مبارزه با قاچاق فعالیت می‌کنند.

دیناروند خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به گستردگی مرزهای کشور و همچنین عدم کنترل و نظارت کافی در کشورهای همسایه، اکتفا به اقدامات کنترل مرز‌ها و مبادی ورودی موثر نخواهد بود و باید مبارزه با قاچاق عمدتا در سطح بازار و عرضه متمرکز شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در این راستا می‌توان از روش‌ها و فناوری‌های نوین مانند سامانه‌ای که سازمان غذا و دارو در حال اجرای آن است بهره گرفت، امیدوار هستیم با اجرای کامل این سامانه بتوانیم تمام کالاهای غذایی و فرآورده‌های سلامت را کنترل نموده و براحتی بتوانیم کالاهای قاچاق و تقلبی را از کالاهای اصلی تشخیص دهیم.

دیناروند در پایان افزود: آنچه از مصرف کنندگان کالاهای سلامت انتظار می‌رود این است که برچسب اصالت را صرفا یک هولوگرام ندانند زیرا برچسب اصالت یک کد یونیکی است که مردم توسط آن می‌توانند اطلاعات کالا را استعلام کرده از اصالت آن اطمینان حاصل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز