خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی وزارت بهداشت:

برنامه‌ها به گونه‌ای تدوین شود که قابلیت اجرا داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۴۶۷

معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت گفت: نباید در نوشتن و تدوین برنامه ها آرمانی و شعار گونه عمل کنیم؛ بلکه باید برنامه ها را به گونه ای تدوین نماییم که قابلیت اجرا داشته باشند.

به گزارش ایلنا؛ طاهر موهبتی در جلسه معارفه معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی و ساختار جدید معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس، گفت: در پایان هر دوره، خدمت و مسئولیت آنچه که بر هر انسانی آرامش و رضایت قلبی می دهد خدمت به مردم و حل مشکلاتشان است.

معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت با اشاره به تعامل خوب وزیر بهداشت با مجلس افزود: تا الان هیچ سوالی در صحن علنی از سوی مجلس از وزیر بهداشت نشده است.

موهبتی مهمترین اقدامات این معاونت را ماندگاری احکام در مجلس بیان کرد.

وی در ادامه به میزان بودجه تخصیص داده شده به حوزه سلامت از سوی مجلس اشاره کرد و گفت: بودجه حوزه سلامت در سال 94 نسبت به سال گذشته تنها 3 درصد رشد داشته است و این در حالی است که میزان رشد بودجه سال 93 نسبت به سال قبل 63 درصد بوده است.

معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی با اشاره به مغفول و مظلوم ماندن حوزه برنامه ریزی در بسیاری از دستگاه ها، گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته، 70 درصد برنامه های استراتژیک در دنیا با شکست مواجه می شود و تنها 19 درصد از برنامه ها به نتیجه رسیده است.

موهبتی با بیان این که 95 درصد از کارکنان در دنیا از اهداف استراتژیک سازمان خود اطلاعی ندارند و 60 درصد سازمان ها نیز اطلاعی از ارتباط میان اولویت های خود با بودجه اختصاصی برای آن سازمان ها ندارند، افزود: حدود 70 درصد مدیران میانی و 90 درصد کارشناسان سازمان ها در دنیا ارتباط میان نظام جبران خدمت و نتیجه و محصول را نمی دانند.

به گفته معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی به دلیل زمان بر بودن برنامه ها، مقاومت در تغییر رفتار، عدم سعه صدر و امکان تصمیم گیری، بسیاری از برنامه های استراتژیک نوشته شده در کتابخانه ها بدون استفاده ماند.

موهبتی تاکید کرد: نباید در نوشتن و تدوین برنامه ها، آرمانی و شعار گونه عمل کنیم؛ بلکه باید برنامه ها را به گونه ای تدوین نماییم که قابلیت اجرا داشته باشند.

وی همچنین، هیات امنا را چشم و فرمان هر وزارتخانه ای دانست و گفت: بخش برنامه ریزی و هیات های امنا لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز