خبرگزاری کار ایران

ربیعی اعلام کرد:

کمبود منابع برای توزیع سبدهای غذایی بین اقشار محروم

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۵۵۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره زمان توزیع سبدهای غذایی برای اقشار محروم گفت: کمبود منابع شامل حال سبدهای غذایی هم شد اما به محض تامین بودجه، آن را توزیع خواهیم کرد و برای توزیع آن همانند دوره‌های قبل عمل خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در حاشیه هفتمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران از تصویب طرح نظام یکپارچه رفاهی در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و گفت: روز گذشته رئیس جمهور لایحه حمایت از معلولان را برای مجلس امضا کرد و هیئت وزیران هم مصوباتی در این خصوص داشت که امید است تحولات اساسی برای معلولان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در لایه‌های پایین به شکل اثربخشی حضور داشته باشیم و افرادی را که فرصت نابرابر دارند نیز به حدودی از رفاه دست پیدا کنند باید برنامه‌هایی را تنظیم کنیم.

وی افزود: معلولان، افراد مبتلا به بیماریهای خاص یا زنان سرپرست خانوار از جمله این افراد هستند که فرصت نابرابر دارند و ما برای این افراد پیش بینی‌هایی را در سیاست رفاهی دولت داریم. ما رفاه را در قالب یک نظام یکپارچه می‌بینیم که کارکردش جلوگیری از تهدیداتی است.

ربیعی با بیان اینکه رفع فقر غذا و درمان دو اصل زیربنایی این نظام رفاهی هستند ادامه داد:‌ افرادی را داریم که 60 سال طول می‌کشد بتوانند صاحب خانه بشوند. باید برای اینها چاره‌ای اندیشید. در لایه‌های بالاتر با افرادی روبرو هستیم که نیازمند اشتغال هستند. ما نظام یکپارچه رفاهی را در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب کردیم تا بتوانیم برای هر کدام از این افراد در لایه‌های مختلف برنامه داشته باشیم. منابع ما محدود است و باید از آن به شکل صحیح بهره برداری کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:‌ پایگاه رفاهی ایرانیان را به سمت غنی سازی بردیم و این بانک اطلاعاتی اکنون کاملتر شده و حتی در شناسایی لایه‌های پایین درآمدی از دهک بندی به صدک بندی رسیده‌ایم. حال ممکن است در این نظام یکپارچه فردی را که در یک لایه مشخص قرار گرفته برای جبران هزینه‌ها تحت پوشش بیمه تکمیلی دربیاورند یا ممکن است به برخی افراد وام اشتغال بدهیم و غیره که همه اینها در قالب این برنامه مشخص شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در بیمه‌ها خوب عمل کردیم و در هماهنگ کردن آنها با یکدیگر موفق بودیم گفت: تعداد جلسات شورای عالی بیمه در این خصوص بی نظیر است. همچنین با مساعدت‌های دولت در اولویت بودجه قرار گرفتیم و پیش بینی‌ام این است که بتوانیم در هفته آینده عقب ماندگی‌هایمان را جبران کنیم. ممکن است تاخیر در پرداخت مطالبات نگران کننده باشد اما در ذات نظام بیمه‌ای نیست و به علت این است که به منابع عمومی متصل است. ما تلاش می‌کنیم در هر صورت رضایت عمومی را افزایش دهیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز