خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مناطق کمتر توسعه یافته وزارت آموزش و پرورش:

توسعه آموزش و پرورش شاخص اصلی توسعه یافتگی کشور است

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۸۱۳

مدیر کل عشایر و مناطق کمتر توسعه یافته وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه آموزش و پرورش شاخص اصلی توسعه یافتگی کشور است.

به گزارش ایلنا، علی نقی یزدان پناه در جلسه کارگروه ارتقاء و بهبود شاخص های آموزش و پرورش استان که در محل سالن کنفرانس معاونت سیاسی اجتماعی استانداری برگزار شده بود اظهار کرد : پس از بررسی های انجام شده و بر اساس 44 شاخص مصوب شورای عالی آموزش و پرورش برخی از مناطق در کشور را مشخص نموده ایم که شاخص های آن رشد مطلوبی نداشته است.

مدیر کل دفتر عشایر و مناطق کمتر توسعه یافته وزارت آموزش و پرورش افزود : شاخص های نیروی انسانی ، فضای آموزشی و تجهیزات و مواردی از این دست شاخص ها برای دسته بندی این مناطق مد نظر بوده است.

وی خاطر نشان کرد : با هماهنگی های انجام شده همه دستگاه ها مکلف اند تا نسبت به رفع مشکلات و ارتقای شاخص های این مناطق مشارکت داشته باشند.

مدیر کل دفتر عشایر و مناطق کمتر توسعه یافته وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد : معاونت توسعه روستایی رئیس جمهور ، حوزه معاونت برنامه ریزی و بسیاری دیگر از نهاد های دولتی ، بنیاد های برکت و علوی ، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بهزیستی و بسیاری از متولیان دیگر در رشد و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته سهیم شده اند .

وی بازگشت به نرم شاخص های فعلی را یکی از تهدید های پیش رو برشمرد و اذعان کرد : هزینه و انجام امور جاری در صورتی ارزشمند و ماندگار است که تهدیدی به نام بازگشت به نرم شاخص های قبلی را در پیش رو نداشته باشیم .

یزدان پناه گفت : شاخص اصلی توسعه یافتگی توسعه آموزش و پرورش است و توسعه اصلی در کلاس درس اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینکه نوع نگاه را باید به آموزش و پرورش تغییر داد خاطر نشان کرد : نگاهی مصرفی به آموزش و پرورش که به نوعی رویکرد هزینه ای نیز از آن یاد می شود بیشترین آسیب را به این حوزه وارد می کند چرا که هر ریالی که در آموزش و پرورش خرج شود سرمایه گذاری بلند مدتی است که اثر گذاری خود را در کمترین زمان ممکن نشان خواهد داد .

یزدان پناه با اشاره به رشد چشمگیر جمعیت در استان سیستان وبلوچستان بیان کرد : آموزش و پرورش با همه ی تنگنا هایی که دارد مصمم است تا هیچ کودکی به واسطه ی کمبود معلم از تحصیل محروم نشود . از همین روی کلاس های یک نفره بسیاری در سراسر کشور دایر شده است .

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز