خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار در گفت‌وگو با ایلنا:

مخالف انتقال معادن شن و ماسه و کارخانه پارس قو تا قبل از تعیین‌تکلیف نیروهایشان هستیم

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۳۵۵

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران گفت: فرمانداری تا زمان تعیین‌تکلیف همه جنبه‌های انتقال کارخانه پارس‌قو و معادن شن و ماسه مخالف انتقال آنهاست، چرا که بی‌توجهی به این مسائل، آسیب‌های اجتماعی و سیاسی زیادی به همراه دارد.

ناصربخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت انتقال کارخانه پارس‌قو و معادن شن و ماسه گفت: نگرانی فرمانداری انتقال این کارخانه و معادن به خارج شهر نیست، ما نگران تعیین‌تکلیف نیروی کار این مجموعه‌ها هستیم.

وی افزود: نیروی کار کارخانه و معادن نیروی کار ساده نیستند که بتوان از آن‌ها در هر جایی استفاده کرد، این نیرو‌ها تحصیلکرده هستند و کار تخصصی انجام می‌دهند.

معاون سیاسی فرماندار تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران بار‌ها صحبت از کوچک کردن بدنه شهرداری کرده‌است، گفت: چگونه شهرداری می‌خواهد با وجود نیروی مازادی که دارد، نیروی کارخانه پارس‌قو و معادن شن و ماسه منطقه ۱۸ را در شهرداری به کار بگیرد.

ناصربخت تاکید کرد: تکلیف نیروی کار این مراکز باید مشخص شود. هنوز برنامه‌ای برای این موضوع وجود ندارد، از سوی دیگر فرصت مناسبی برای انتقال باید در نظر گرفته شود ضمن اینکه رعایت ضوابط زیست‌محیطی باید انجام شود.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران خاطر نشان کرد: نکته دیگری که بعد از انتقال معادن شن و ماسه باید به آن توجه کرد، این است که چگونه باید امنیت اجتماعی این منطقه بعد از انتقال معدن تامین شود؟

وی تاکید کرد: باید مشخص شود که چه نهاد و یا سازمانی عهده‌دار تامین امنیت اجتماعی این منطقه می‌شود. باید مشخص شود؛ شهرداری و شورای شهر مسئولیت تامین امنیت آن را عهده‌دار هستند یا خیر.

ناصربخت گفت:  شرکتی که برای انتقال معدن شن و ماسه معرفی شده، امکانات و سرمایه لازم برای انتقال این معدن را ندارد.

معاون سیاسی فرماندار تهران تاکید کرد: نکته‌ای که فرمانداری اصرار دارد که قبل از انجام انتقال این مراکز صورت بگیرد، تعیین تکلیف تبعات سیاسی و اجتماعی انتقال کارخانه و معدن است، اگر درباره آن‌ها چاره‌اندیشی نشود با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه قبل از رسانه‌ای کردن موضوع باید درباره مشکلات احتمالی چنین اقداماتی فکر کرد، گفت: شهردار منطقه ۱۸ بحث انتقال معدن را مطرح کرده است، اما تنها خواسته آنان انتقال معدن است و برنامه‌ای برای مشکلات بعدی آن ندارند، اگر با انتقال معدن این چاله تبدیل به چاله آسیب شد؛ چه کسی جوابگو خواهد بود؟

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز