خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

معاینه رایگان دانش‌آموزان مناطق محروم در آستانه بازگشایی مدارس

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۳۸۰

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، گفت: در آستانه بازگشایی مدارس‏، دانش آموزان مناطق کم برخوردار در سراسر کشور تحت پوشش خدمات بهداشتی‏، درمانی، فرهنگی و امنیت غذایی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، فرح ناز رافع در تشریح جزئیات طرح «ارمغان مهر» که از ۱۵ شهریور آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد، گفت: در این طرح که به‌ مناسبت آغاز فصل بازگشایی مدارس در سراسر استان های کشور اجرایی می شود، دانش‌آموزان از سوی پزشکان داوطلب، معاینه رایگان می شوند.

وی با بیان اینکه پزشکان داوطلب طرح ارمغان مهر، رسیدگی به شرایط دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده‌اند، عنوان کرد: پیش بینی شده است امسال بیش از ۷۰ هزار بسته حاوی ملزومات تحصیلی و بهداشتی، اقلام مورد نیاز همچون کفش، البسه، کیف و مواد غذایی به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شود.

رافع اظهار داشت: سال گذشته با اجرای این طرح به صورت سراسری در کشور، نیاز جمع کثیری از دانش آموزان به خدمات یاد شده مرتفع شد و با استقبال خیرین و داوطلبان جمعیت، آنان پس از نیازسنجی های انجام گرفته، مدارس نیازمند در روستاها و مناطق محروم را شناسایی کرده و هماهنگی های لازم در خصوص تهیه اقلام مورد نیاز بهداشتی و بسته های لوازم التحریر و همچنین سازماندهی پزشکان و پیراپزشکان داوطلب جهت اعزام و ارائه خدمات به دانش آموزان، تعامل و هماهنگی با نهادها و ستادهای موجود در سطح استان و شهرستان های سراسر کشور را به انجام رسانده اند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه طرح «ارمغان مهر» با کمک خیران و مشارکت مردم اجرایی می شود، افزود: ارمغان مهر طرحی است برای مهربان تر شدن، یک ایده ساده اما سخت حساب شده که می آموزد تا به دنیا و کودکان نیازمند در آستانه فصل بازگشایی مدارس مهربان تر نگاه کرد .

رافع ادامه داد: ارمغان مهر، طرحی است که هدایایش فارغ از چه و چگونه بودنشان، دانش آموزان محروم را مهربان تر می کند برای شروعی متفاوت با نگاهی متفاوت به جمعیت هلال احمر و فعالیت های انسان دوستانه اش. این هدایا همان لوازم بهداشتی و دفتر و مدادهای معمولی است که دانش آموزان در یک سال تحصیلی به آنها نیاز دارند اما در ذات این بسته ها یک تفاوت مهم وجود دارد آن هم این که جدای از کابرد اصلی شان، دوست داشتن و به فکر همنوع بودن را در ضمیر ناخودآگاه این کودکان زنده می کنند .

وی حمایت از سلامت دانش آموزان، ترغیب خیرین و داوطلبان برای کمک رسانی مستمر به مدارس روستایی و فرهنگ سازی برای اهتمام بیشتر به بهداشت در مناطق محروم را به عنوان دیگر اهداف تعریف شده طرح ارمغان مهر برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز