خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد:

ثبت‌نام بیش از ۹۴درصد دانش‌آموزان در مدارس

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۳۸۳

رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش‌وپرورش با تشریح اقدامات انجام شده برای بازگشایی مدارس گفت:‌ تاکنون بیش از ۹۴درصد از دانش‌آموزان سراسر کشور در مدارس ثبت‌نام کرده اند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، علی زرافشان در خصوص تمهیدات آموزش‌و پرورش برای بازگشایی مدارس اظهار کرد:‌ امسال علاوه بر اقداماتی که توسط کمیته اجرایی پروژه مهر در سطح مناطق و استان‌ها اجرا می‌شود، 5 کارگروه نیز در بخش‌هایی همچون فضا و تجهیزات،‌ منابع انسانی و تأیید صلاحیت‌ها فعالیت می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش‌وپرورش افزود:‌ با مشارکت فرادستگاهی، به‌کارگیری ظرفیت‌ها در مناطق و استان‌ها و طرح مسائل در شورای آموزش و پرورش استان شاهد جلب همکاری‌ها به‌منظور آماده سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید بودیم که در این زمینه برخی استان‌ها خلاقیت‌هایی داشتند، به‌عنوان مثال یکی از استان‌ها کمیته بهداشت را به مجموعه کمیته‌ها اضافه کرده بود و متناسب با اقتضائات استان کارهای آماده سازی را انجام دادند.

وی گفت: یکی از موارد مهم در موضوع پروژه مهر بحث ثبت‌نام دانش آموزان است. امسال از نظر زمانی نسبت به سال قبل شرایط مناسب‌تری داریم و آمار ثبت‌نام رشد مناسبی داشته است.

زرافشان با اشاره به این که موضوع ثبت‌نام برای ما بسیار مهم است ادامه داد: سایر فعالیت‌ها به‌ویژه ساماندهی مشروط به ثبت‌نام است. ثبت‌نام دانش‌آموزان که انجام شود پس از آن کلاس‌بندی‌ها،‌ ساماندهی نیروی انسانی و تخصیص نیرو به مناطق و استان‌‌‌ها انجام می‌شود و مشخص خواهد شد که هر معلم در کدام پایه تحصیلی و چه درسی تدریس خواهد کرد.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش‌وپرورش عنوان کرد:‌ طی دو سال اخیر تأکید داشتیم کار ثبت‌نام دانش‌آموزان سریعتر انجام شود. تا تاریخ 18 شهریور 94، 12 میلیون و 403 هزار و 350 دانش‌آموز در سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند که در دوره ابتدایی 7 میلیون و 199 هزار و 103 نفر، متوسطه اول 2 میلیون و 930 هزار و 913 نفر، متوسطه دوم یک میلیون و 942 هزار و 480 نفر،‌ پیش‌دبستانی 268 هزار و 639 نفر، استثنایی 622 هزار و 15 نفر و غیردولتی یک میلیون و 476 هزار و 380 نفر ثبت‌نام کردند. در مجموع 94 درصد دانش‌‌آموزان ثبت‌نام شدند، این در حالی است که سال گذشته در چنین تاریخی 11 میلیون و 973 هزار و 658 نفر ثبت‌نام کرده بودند.

وی افزود: امسال پایه نهم به دوره متوسطه اول اضافه شده است، بنابراین یک میلیون و 50 هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزان این دوره اضافه شد که برای این تعداد دانش‌آموز به معلم و کلاس درس نیاز داریم. به‌ازای هر کلاس به یک و یک‌چهارم معلم نیاز داریم. ساعات موظف معلمان 24 ساعت است، بنابراین به یک معلم تمام‌وقت و 6 ساعت فعالیت معلم دیگر نیاز داریم.

زرافشان گفت: امسال در پایه اول دوره متوسطه دوم یعنی پایه دهم ورودی دانش‌آموز نداریم و حدود یک میلیون دانش‌آموز به این پایه وارد نمی‌شوند، به همین دلیل بخشی از معلمان این دوره کلاسی برای تدریس ندارند.

رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد:‌ اگر با ساماندهی نیروی انسانی دوره متوسطه اول و دوم باز هم برخی معلمان کلاس درس نداشتند باید به دوره ابتدایی بروند که آموزش‌های لازم برای این معلمان توسط استان‌ها شروع شده است. ساختار 6.3.3 که انتخاب شد به‌دنبال خود پیامدهایی را برای آموزش و پرورش کشور داشت که تغییر در ترکیب نیروی انسانی یکی از این پیامدهاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز