خبرگزاری کار ایران

فانی اعلام کرد:

اضافه شدن ۸ هزار کلاس درس در مهر ۹۴

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۲۶۰

وزیر آموزش و پرورش از اضافه شدن ۸ هزار کلاس درس در مهر ۹۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح ۱۴۰ مدرسه برکت در مناطق محروم با اشاره به بازگشایی مدارس، اظهار داشت: با حضور بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز در ۱۰۵ هزار مدرسه با قریب یک میلیون فرهنگی در ۷۵۰ منطقه آموزشی کار مهم تعلیم و تربیت آغاز می‌شود.

وی افزود: از ۱۵ شهریور ماه توزیع ۱۳۰ میلیون جلد کتاب درسی میان دانش‌آموزان آغاز شده و از سوی دیگر نیز کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده زیر چاپ قرار دارند.

فانی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری آموزش و پرورش ۴۰ میلیون مخاطب مستقیم دارد، تصریح کرد: دانش‌آموزی که امروز تحصیل می‌کند ۲۰ سال آینده امور کشور را عهده‌دار است و از این منظر آموزش و پرورش حائز اهمیت است. آموزش و پرورش یک فراوزاتخانه و نهادی است که به سراسر کشور سرویس می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاشمان را می‌کنیم که آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه از اهمیت بیشتری برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: سند تحول که در سال ۹۱ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، مبنای تدوین برنامه ششم در بخش آموزش و پرورش است.

فانی اضافه کرد: سال تحصیلی ۹۴-۹۵ در حالی آغاز می‌شود که ۱۳۰۰ مدرسه با بیش از ۸ هزار کلاس درس به مجموعه آموزشی اضافه خواهد شد که ساخت این مدارس با اعتبار بیش از هزار میلیارد تومان ساخته شده است که ۲۰ درصد آن توسط مردم و نهادهای بیرون از آموزش و پرورش آماده شده است.

وی با بیان اینکه در ۵ ماهه اول سال جاری بیش از ۹۲ درصد اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش تخصیص پیدا کرد که بی‌سابقه است گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۹۴، ۷۰۰ مدرسه دیگر به مجموعه مدارس کشور اضافه شود.

فانی در پایان گفت: با احتساب ساخت مدارس در شش ماهه اول سال ۹۴ روزانه ۷ مدرسه تحویل آموزش و پرورش داده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز