خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب تهران تاکید کرد:

پاکسازی نامناسب چهره پایتخت

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۵۱۲

دادستان عمومی و انقلاب تهران با ابراز تاسف از نامناسب بودن چهره پایتخت، از سازمان بهزیستی خواست تا نسبت به جمع‌آوری زنان تن‌فروش اقدام کرده و آنها را تحت پوشش خود قرار دهد.

 به گزارش ایلنا از دادستانی تهران، عباس جعفری دولت آبادی در نخستین جلسه با برخی سرپرستان دادسراها و معاونین دادستان با رییس و مدیران سازمان بهزیستی کشور که در دادستانی تهران برگزار شد، چهره ظاهری پایتخت را نامناسب دانست و افزود: سازمان بهزیستی برای جمع آوری زنان تن فروش با یک طرح برنامه ریزی شده اقدام کند و آنها را تحت پوشش قرار دهد.

وی با ابراز تاسف از نامناسب بودن چهره پایتخت در چهارراه ها و برخی اتوبان های پر تردد تصریح کرد: کودکان دست فروش، سی دی فروش ها، گل فروش ها و متکدیان چهره تهران را نامناسب کرده اند.

جعفری دولت آبادی ادامه داد: هرگاه موضوع را پیگیری می کنیم، هر دستگاه مقابله و جمع آوری آنها را منوط به همکاری سایر نهادها یا سازمان ها می کند.

دادستان تهران تاکید کرد: هر دستگاهی باید مسوولیت های خود را در این مساله بپذیرد و با یک اقدام مشترک به پاکسازی نامناسب چهره پایتخت چهره اقدام شود.

وی با اشاره به وضعیت زنان آسیب داده، افزود: زنان آسیب دیده از لحاظ ارتکاب جرم و آسیب اجتماعی در جامعه مشکلاتی را به وجود می آورند که بخشی از علل مشکلات به دادستانی و سازمان بهزیسیتی بازنمی گردد، اما تبعات و مشکلات ناشی از آن متوجه سازمان بهزیستی و دادسرا است.

به گفته جعفری دولت آبادی، کاهش طلاق و جلوگیری از فرار دختران از خانه وظیفه ذاتی دادستانی تهران نیست اما بروز این آسیب ها، مشکلاتی را برای دادسرا و سازمان بهزیستی بوجود آورده است.

جعفری دولت آبادی از سازمان بهزیستی خواست تا نسبت به انعکاس اعلام جرایم در مراکز نگهداری افراد صغیر یا بی سرپرست به دادستانی اقدام کند.

وی همچنین از اختصاص چهار ناحیه دادسرا در تهران برای رسیدگی به پرونده های کودک آزاری خبر داد.

دادستان تهران، مددکاری را یکی از ارکان ارائه خدمات اجتماعی عنوان کرد و گفت: اما از این ظرفیت سازمان بهزیستی کمتر استفاده شده است.

دادستان تهران به سازمان بهزیستی پیشنهاد کرد تا در برخی دادسراها با استقرار واحد مددکاری به رفع برخی مشکلات کنونی اقدام کند.

جعفری دولت آبادی همچنین خواستار حضور قوی تر سازمان بهزیستی در حوزه های اجتماعی و همکاری گسترده تر در حوزه های اطفال و زنان زندانی و افراد بی سرپرست شد.

وی گفت: در چند سال گذشته با مدیران و مجموعه سازمان بهزیستی در ارتباط بودیم اما با تشکیل این جلسه، زمینه آغاز همکاری های بیشتر بین دادستانی تهران و سازمان بهزیستی فراهم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با احصاء حوزه های کاری مشترک دادستانی و سازمان بهزیستی اعلام کرد: در سه حوزه جرایم، آسیب های اجتماعی و مشکلات و امور اجتماعی زمینه های همکاری مشترک وجود دارد.

وی افزود: موفقیت اقدامات دادسرا در مقابله با جرایم مواد مخدر و کودک آزاری با همکاری سازمان بهزیستی افزایش خواهد یافت.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: ایجاد برخی ساختارها و فراهم کردن امکانات مانند تشکیل کمپ های ترک اعتیاد و محل های نگهداری کودکان در اختیار ما نیست و نمی توانیم در این حوزه ها به طور مستقیم ورود کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه تشکیل و آغاز فعالیت اورژانس های اجتماعی در سال های گذشته کار مناسبی بود که در سازمان بهزیستی انجام شد، گفت: در این طرح افراد بی پناه و آسیب دیده در تماس با واحدهای اورژانس اجتماعی مشکلات خود را بیان می کردند و انتظار می رود این واحد مانند اورژانس های پزشکی برای پرداختن به مشکلات اجتماعی مردم در محل آنها مجددا فعال تا برخی مشکلات کنونی رفع شود.

رییس سازمان بهزیستی نیز در این جلسه افزود: مطابق مصوبه سال 1378، وظیفه هر دستگاهی در برخورد با آسیب های عمومی مشخص شده است.

به گفته انوشیروان محسنی بندپی، استاندار در استان ها و فرماندار در شهرستان ها مسوول برخورد با آسیب های اجتماعی معرفی شده اند و ساماندهی و تاکید بر اجرای وظیفه دستگاه ها می تواند بر ارائه خدمات موثر باشد.

وی افزود: سازمان بهزیستی حاضر است به وظایف خود بدون کم و کاست عمل کند؛ اما متاسفانه در محول کردن امور به دیگر نهادها و سازمان ها، دیواری کوتاه تر از دیوار بهزیستی نیست.

رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن درخواست از دادستان تهران برای استقرار دادیار مقیم در مرکز پذیرش یوسف آباد گفت: حضور یک دادیار در مرکز پذیرش سازمان کمک می کند تا مراحل قضایی پذیرش مددجویان راحت تر انجام شود.

براساس این گزارش، این پیشنهاد رییس سازمان بهزیستی با قول مساعد دادستان تهران همراه بود.

رییس سازمان بهزیستی اعلام کرد برای صدور مجور تاسیس کمپ های ترک اعتیاد بازنگری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز