خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پایتخت:

بازگشتِ محکومان به جامعه قبل از پایانِ محکومیت‌ را باید از مسئولان قضایی پرسید

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۵۴۷

رئیس پلیس پایتخت گفت: اینکه چرا محکومان، قبل از اتمام دوره محکومیت‌شان به جامعه باز می‌گردند، باید از مسئولان قضایی پرسیده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین ساجدی‌نیا در حاشیه طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش تهران بزرگ گفت: با توجه به اخبار تحرکات اشرار در شهر تهران که طی یک هفته گذشته به ما رسید، پلیس امنیت طرحی را با پلیس مواد مخدر اجرا کرد و از شب گذشته تاکنون تعدادی از اراذل و اوباش دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ۱۲۷ نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند، گفت: جرم این افراد تخریب، شرارت و فروش مواد مخدر بوده است.

ساجدی‌نیا افزود: در حال حاضر این افراد در بازجویی‌های اولیه قرار دارند و پس از آن به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه اجرای چنین طرح‌هایی با همکاری خوب مردم صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که با اقدامات به موقع رضایت مردم را حاصل کنیم، از این رو اگر مردم با مواردی این چنینی در سطح محلات مواجه هستند به پلیس اطلاع دهند و ما در اسرع وقت با مشکلات اعلام شده برخورد می‌کنیم.

ساجدی‌نیا گفت: عملیات شب گذشته در محلات مرکزی و جنوبی شهر تهران رخ داد، این افراد بیشتر اراذل و اوباش سطح دو به حساب می‌آیند که شرارت‌ها و هنجارشکنی‌های زیادی دارند.

وی با اشاره به انتشار فیلمی از دعوا و استفاده از سلاح سرد در آن در فضای مجازی، گفت: پلیس این افراد را شناسایی کرده و در این طرح آن‌ها نیز دستگیر شدند.

 این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد افراد دستگیرشده سابقه‌دار هستند، گفت: با توجه به سابقه این افراد لازم است؛ برخورد شدیدتری با آن‌ها صورت بگیرد.

وی درباره اینکه متهمان عنوان می‌کنند؛ سابقه‌ای ندارند، گفت: تا به حال کسی را دستگیر نکرده‌ایم که سابقه خود را انکار نکرده باشد، اما بدانید قبل از دستگیری این افراد، مستندات لازم درباره آن‌ها تهیه شده است و به نظر مراجع قضایی رسیده و دستورات لازم برای دستگیری آن‌ها نیز صادر شده است.

وی تاکید کرد: مردم از پلیس مطالبه دارند و هر‌گاه ببیند؛ مردم آسیب‌ دیده‌اند و ناراحت هستند، وارد عمل می‌شوند.

ساجدی‌نیا در مورد نوع برخورد با این افراد بعد از دستگیری گفت: بعد از بازجویی‌های اولیه، این افراد به مراجع قضایی تحویل می‌شوند، اینکه چرا مجددا شاهد تکرار چنین حوادثی هستیم و اینکه چرا این افراد قبل از اتمام دوره محکومیت‌شان به جامعه باز می‌گردند، باید از مسئولان قضایی پرسیده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز