خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر صنعت و معدن مطرح کرد:

رفع تبعیض در اشتغال و مشارکت اقتصادی زنان

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۶۳۲

مشاور وزیر صنعت و معدن گفت: آموزش، مهم‌ترین امر در رساندن زنان به جایگاه شایسته خود تشخیص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیلا جلودارزاده در افتتاحیه دومین همایش نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار گفت: همواره در طول تاریخ زنان یکی از مهمترین عوامل ایجاد توسعه در جهان بوده‌اند و در عصر حاضر نیز بعد از نشست پکن، سالهاست که جامعه جهانی به اهمیت و نقش زنان در جایگاه‌های مختلف پی‌برده و تلاش کرده‌اند که وضعیت آن‌ها را بهبود بدهند که ایران نیز از این مسئله مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه آموزش مهم‌ترین امر در رساندن زنان به جایگاه شایسته خود تشخیص داده شده است گفت: در ایران هم دولت و هم ملت به آموزش توجه زیادی داشته‌اند. امروز خوشبختانه بیش از 50 درصد ورودی ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را زنان تشکیل می‌دهند که در ادامه این روند بحث رفع تبعیض در اشتغال و مشارکت اقتصادی زنان مطرح می‌شود.

مشاور وزیر صنعت و معدن اظهار کرد: بنابراین تلاش می‌شود که جایگاه زنان در سطوح مختلف سیاسی و اجرایی تا سقف حضور 30 درصدی حمایت شود.

رئیس ستاد اجرایی همایش نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار ادامه داد:این رویداد بزرگ در سال 94 شامل نمایشگاه‌های معرفی ستاد و معرفی 100 بانوی کارآفرین تشکیل شده است.

جلودارزاده عنوان کرد: هر چند مسیر سخت و دشوار است، اما مکتب اسلام به ما یاد داده که با سعی هاجرگونه به کمال سعی برسیم.

وی در پایان تصریح کرد: جنگ سایه شوم شیطان بر سر سرزمین‌ها است که امیدواریم نتیجه این رویداد به صلح و امنیت برای زنان منجر شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز