خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

تهیه مکمل‌های ورزشی خارج از شبکه‌های رسمی مورد تایید نیست

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۷۰۵

چند روز پیش مربی تیم ملی پرورش اندام کشور از وزارت بهداشت خواسته بود که مکمل‌های غیر‌مجاز را معرفی کند. معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به این درخواست گفت تنها مکمل‌های ارائه شده در داروخانه‌ها مورد تایید سازمان غذا و دارو است و توصیه کرد فقط از این طریق مکمل‌ها را تهیه کنند.

به گزارش ایلنا، دیناروند گفت: ما تا کنون بارها در رابطه با مکمل‌های غذایی هشدار داده بودیم، تهیه مکمل ها صرفا از طریق داروخانه‌ها مورد تایید است. داروخانه‌ها به دلیل آنکه مورد نظارت هستند کیفیت و سلامت آنها مورد تایید سازمان غدا و دارو می‌باشد.

وی افزود: متاسفانه منبع تهیه مکمل‌های ورزشی توسط ورزشکاران بیشتر خارج از شبکه‌های رسمی و عمدتا از طریق باشگاه‌های ورزشی است که نمی‌تواند مورد تایید ما باشد.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: متاسفانه شبکه فعالی در ارتباط با قاچاق این مکمل ها وجود دارد  که خارج از شبکه رسمی فعالیت می‌کنند که به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود و سلامت مکمل‌های قاچاق به هیچ وجه مورد تایید سازمان غذا و دارو نمی‌باشد و احتمال اینکه تقلبی باشند بسیار زیاد است.

دیناروند خاطر نشان کرد: توصیه ما به ورزشکاران و سایر هموطنان این است که به هیچ وجه این مکمل‌ها را از شبکه غیررسمی تهیه نکنند.

وی افزود: توصیه می‌کنم ورزشکاران این مکمل‌ها را فقط از دارو‌خانه‌ها تهیه و تحت نظر متخصص استفاده کنند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز