خبرگزاری کار ایران

نشست تخصصی زلزله تهران؛

زلزله ۷ ریشتری در تهران؛ ۷۰۰ هزار کشته در منطقه ۳ و ۴ پایتخت!

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۸۶۴

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: بر اساس تحقیقات با توجه به لرزه‌های شمال تهران زلزله با بزرگای ۷ ریش‌تر در منطقه ۳ و ۴ تهران بیش از ۷۰۰ هزار کشته خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، محمد شکرچی‌زاده در نشست زلزله تهران توجه به مخاطره‌های پایتخت بویژه زلزله را مهم دانست و اظهار داشت: ما باید به خطر پذیری تهران نگاه مستمری داشته باشیم چرا که تهران قلب تپنده ایران است.

وی با اشاره به زلزله‌های اخیر جواد آباد و فیروزکوه گفت: با بررسی‌های صورت گرفته خوشبختانه این زمین لرزه‌ها ارتباط مستقیمی با گسل تهران نداشت و بزرگای آن به قدری نبود که تاثیری بر گسل تهران بگذارد.

 شکرچی‌زاده گفت: علت ایجاد مرکز تحقیقات راه و مسکن زلزله‌های ایران بویژه زلزله جنوب خراسان بود. فکر کردیم مرکزی برای مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله ایجاد کنیم. برای همین سلسله نشست‌هایی برای بررسی زلزله تهران با حضور اندیشمندان و نخبگان علمی این حوزه برگزار خواهیم کرد. البته راهکار‌ها و دستاوردهای این نشست‌ها منتشر خواهد شد. اقدامات پیشگیرانه و اقداماتی قبل، حین و بعد از زلزله در مجموعه فعالیت‌ها بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی زلزله ساعت‌ها قبل مبنای علمی ندارد، افزود: با سیستم هشدار سریع زلزله می‌شود قبل از رسیدن موج مخرب زلزله اقداماتی را انجام داد و باید امکانات سخت افزاری ابتدایی موجود در کشور را با مبنای علمی توسعه دهیم. البته سامانه‌های لرزه نگار و شبکه‌های شتاب نگاری گسترده‌ای در کشور وجود دارد که برنامه‌هایی هم برای نوسازی این سامانه‌ها در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت بحران شهر تهران، رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی ادامه داد: اخیرا تحقیقاتی را درخصوص زلزله در منطقه ۳ و ۴ شهر تهران انجام داده‌ایم. شبیه سازی زلزله‌ای در این مناطق با بزرگای ۷ ریش‌تر که محتمل الوقوع است و دوره برگشت ۴۷۵ ساله دارد. با توجه به لرزه‌های شمال تهران این زلزله با بزرگای ۷ ریش‌تر در جایی با جمعیت ۲. ۵ میلیونی بیش از ۷۰۰ هزار کشته خواهد داشت.

شکرچی‌زاده در پایان افزود: سلسلسه نشست‌های زلزله تهران در آینده با حضور ارگان‌ها مسئول و در گیر در حادثه شرکت گاز، هلال احمر و... برگزار خواهد شد تا برنامه‌ای سازنده برای مدیریت بحران در اینده داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز