خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا دارو:

ایران مرکز تولید داروهای نسل جدید دنیا در منطقه می‌شود

رئیس سازمان غذا دارو با توجه به راه‌اندازی کارخانه تولید داروهای دیابتی یکی از ۱۰ کمپانی بزرگ دنیا در ایران گفت: ایران این پتانسیل را دارد که محل تولید داروهای نسل جدید دنیا در منطقه شود.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند در نشست امضای تفاهمنامه ساخت کارخانه تولید داروهای دیابتی با همکاری کمپانی داروسازی نووو نوردیسک دانمارک در ایران اظهار کرد: سیاست‌های وزارت بهداشت توسعه سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی و ملی برعهده سلامت است. براین اساس درصددیم شرکت‌های بین‌المللی در ایران به صورتی سرمایه‌گذاری کنند که به تولید داخلی منتهی شود.

وی به شرکت نووو نوردیسک دانمارک نیز اشاره کرد و افزود:‌ این کمپانی دارویی دانمارکی یکی از 10 شرکت داروسازی مطرح دنیاست و تاکنون در 5 کشور دنیا خط تولید نسل جدید انسولین دارویی برای بیماران دیابتی راه‌اندازی کرده است و در گام جدید ایران را برای ساخت کارخانه دارویی انتخاب کرده است.

دیناروند با بیان این‌که دیابت در خاورمیانه در حال افزایش است به سرمایه‌گذاری 70 میلیون یورویی این کمپانی دارویی دانمارکی در ایران اشاره کرد و گفت: براین اساس خط تولید انسولین‌های جدید در ایران ساخته می‌شود. براین اساس در مدت 6 ماه محل ساخت این کارخانه تعیین و طراحی و قبل از پایان سال 94 کلنگ آن به زمین زده می‌شود و امیدواریم طی دو سال آینده مجوزهای نهایی تولید محصولات جدید این کمپانی بزرگ در ایران محقق شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم با ساخت این کارخانه داروسازی در ایران از واردات چنین محصولاتی به ایران بی‌نیاز شویم و ایران این پتانسیل را دارد که محل تولید داروهای نسل جدید و تجهیزات پزشکی در منطقه شود تا بتواند چنین محصولاتی را نیز به کشورهای مورد نیاز صادر کند.

کد خبر : ۳۰۷۲۳۹