خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام قاضی عسگر:

سعودی‌ها اجازه رسیدگی به قربانیان و مصدومان حادثه منا را نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۵۸۲

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با انتقاد از کارشکنی‌های سعودی‌ها در امداد‌رسانی به مصدومان حادثه منا گفت: رای اینکه در خانواده ها اضطراب ایجاد نشود، آخرین اخبار توسط رییس سازمان حج و زیارت اعلام می‌شود تا خدایی نکرده اطلاعات غلط داده نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در گفت و گوی تلفنی خود با خبر ساعت 18 شبکه خبر درباره حادثه امروز در منا گفت: این اتفاق در تاریخ حج بی سابقه است. از ساعت 9 صبح تاکنون بسیاری از جنازه‌ها را نتوانستهاند، تخلیه کنند که متاسفانه برخی از اتباع ایرانی نیز در میان آنها هستند.

وی افزود: برخی از مجروحان ما در بیمارستان های سعودی هستند و متاسفانه آنگونه که باید رسیدگی نکرده اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج ادامه داد: در حال حاضر سعودی ها حتی اجازه نمی دهند نیروهای امدادی ما در محل حاضر شوند و یا حتی نمی‌گذارند به مجروحان در بیمارستان رسیدگی شود؛ من نمی‌دانم این چه نوع خدمت رسانی به حجاج است. 

وی با اشاره به اینکه از همان ابتدای وقوع حادثه ستاد بحران را تشکیل دادیم و به بیمارستان ها سر زدیم، گفت: برای اینکه در خانواده ها اضطراب ایجاد نشود، آخرین اخبار توسط رییس سازمان حج و زیارت اعلام می‌شود تا خدایی نکرده اطلاعات غلط داده نشود.

حجت الاسلام قاضی عسگر با بیان اینکه امیدواریم امار کشته شده های ایرانی بیش از این افزایش نیابد، افزود: تاکنون نزدیک به 90 زائر ایرانی در حال احرام جان خود را از دست داده اند. من این مصیبت را به مقام معظم رهبری، عموم مردم و خانواده های داغ دار تسلیت می‌گویم. 

وی همچنین در خصوص پیگیری ها برای علت حادثه گفت: ما به تمام افرادی که دسترسی داریم، موضوع را اطلاع و آنها را در جریان گذاشتهایم. با آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، لاریجانی رییس مجلس و عبداللهیان از وزرارت خارجه صحبت کردم. 

وی اضافه کرد: اگه در بعثه بودید می دیدید که تمامی نیروها که می توانستند در امدادرسانی کار کنند، در قالب اکیپ ها وارد عمل شده اما سعودی‌ها اجازه کار به ما نمیدهند. ستاد بحران در حال پیگیری حادثه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز