خبرگزاری کار ایران

رئیس کمسیون قضایی مجلس:

قصور دولت عربستان را می‌توان طریق دیوان‌کیفری بین‌الملل پیگیری کرد

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۶۴۸

رئیس کمسیون قضایی مجلس می‌گوید اگر به‌صورت مشخص در جریان حوادثی که امسال برای حجاج اتفاق افتاد؛ قصوری متوجه دولت عربستان باشد، می‌توان از طریق دیوان کیفری بین‌الملل مسئولان این کشور را تحت پیگرد قرار داد.

 «اللـه یار ملک‌شاهی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: برابر مقررات بین‌المللی تمام حجاج بصورت قانونی وارد کشور عربستان می‌شوند و بنابراین دولت این کشور موظف است مادام که حجاج در خاک عربستان اقامت دارند؛ امنیت آن‌ها را تامین کند.

این نمانیده مجلس شورای اسلامی افزود: در مجموع حوادثی که امسال برای حجاج مقیم کشور عربستان اتفاق افتاد؛ نشان می‌دهد که دولت این کشور آنطور که باید به وظیفه خود در خصوص تامین امنیت حجاج وارد پایبند نیست.

وی در خصوص پیشنهادی که از سوی دولت اندونزی در مورد شورایی اداره شدن مناسک حج داده شده است، گفت: البته از نظر مقررات بین‌المللی دولت هرکشور در محدوده مرز جغرافیای سیاسی خود دارای استقلال عمل است و بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که دولت عربستان از این پس به راحتی در مورد برنامه‌های خود برای تامین جان حجاج کشورهای مختلف دنیا پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مادامی که دولت عربستان مجبور به پذیرش شورایی شدن اداره مناسک حج نشود نمی‌توان حتی از طریق ابزارهای حقوقی همچون کنفرانس کشورهای اسلامی پیشنهاد دولت اندونزی را به مرحله اجرا گذاشت.

وی گفت: در شرایط کنونی مهم‌ترین مسئله این است که اگر در وقایع اخیر مکه قصوری متوجه دولت عربستان است بتوان از طریق مراجع بین اللملی علیه مسئولان این کشور اقامه دعوی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز