خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار فاجعه منا /درحال به‌روز رسانی/

۱۶۹ کشته و ۲۹۸ مفقود ایرانی تا این لحظه/ ورود پیکر جانباختگان از سه‌شنبه

معاون عربی و افریقای وزارت امور خارجه گفت: بر اساس هماهنگی‌ها انتظار می‌رود؛ پیکرهای مطهر ۱۳۵ جانباخته حادثه منا عصر سه‌شنبه وارد کشور شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آخرین اخبار روز چهارم حادثه منا به شرح زیر است:

۴۲: ۲۲ - ۵/ ۷/ ۱۳۹۴

ورود پیکر جانباختگان ایرانی، عصر سه شنبه

معاون عربی و افریقای وزارت امور خارجه گفت: بر اساس هماهنگی‌ها انتظار می‌رود؛ پیکرهای مطهر ۱۳۵ جانباخته حادثه منا عصر سه‌شنبه وارد کشور شود.

حسین امیرعبداللهیان افزود: انتظار داریم مقامات عربستان سعودی روند همکاری برای شناسایی مفقودان و انتقال جانباختگان و مجروحان را متناسب با عمق حادثه تسریع کنند.

۴۸: ۲۱ - ۵/ ۷/ ۱۳۹۴

خروج  ۸ زائر از لیست مفقود شدگان

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ۸ نفر از زائرانی که اسمشان در لیست مفقود شدگان بود در یکی از بیمارستان‌ها پیدا شدند. با این حساب تعداد مفقودان ۲۹۸ نفر شده است.

سعید اوحدی افزود: ۲ نفر از مجروحان نیز از بیمارستان مرخص شده‌اند.

۱۵: ۱۹ - ۵/ ۷/ ۱۳۹۴

افزایش تعداد جانباختگان

رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام افزایش تعداد جانباختگان فاجعه منا گفت: آمار جانباختگان به ۱۶۹ نفر و مفقودان به ۳۰۷ نفر رسیده است.

سعید اوحدی افزود: تا دو یا سه روز آینده وضعیت مفقودان به صورت جامع‌تر مشخص خواهد شد.

۵۱: ۱۶ - ۵/ ۷/ ۱۳۹۴

خروج یک نفر از لیست مفقودان

آقای سیاوش شیبانی از کاروان ۳۰۲۷۸ که پیش از این نام ایشان در لیست جانباختگان حادثه منا اعلام شده بود، بحمدالله در حال حاضر در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه بستری و تحت درمان است.

همچنین به اطلاع می‌رساند خانم آمنه سماکوش گلوگاه از کاروان ۳۰۰۲۸ نیز که نام ایشان در لیست مفقودین حادثه جمرات اعلام شده بود، هم اکنون در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت بستری و تحت درمان است.

۰۲: ۱۶ - ۵/ ۷/ ۱۳۹۴

۱۸ نفر از مصدومان زیر دستگاه تنفس مصنوعی هستند

مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا زمان انتقال پیکر قربانیان حادثه منا مشخص شده است یا خیر گفت: هنوز اجساد قربانیان توسط عربستان به ما داده نشده و اعلام هم نمی‌کنند که چه زمانی اجساد را تحویل می‌دهند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ادامه داد: مسئولان حج و زیارت در پی گرفتن گواهی فوت و انجام مراحل اداری جانباختگان حادثه منا هستند.

وی درباره مجروحین حادثه منا گفت: در حال حاضر ۷ نفر از حجاج در مراکز درمانی هلال احمر و ۴۰ نفر در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند.

مرعشی با اشاره به اینکه امروز ۳۳ نفر از حجاج ما از بیماستان مرخص شدند، گفت: در حال حاضر متاسفانه ۱۸ نفر از مصدومان حادثه زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارند.

۱۴:۳۰ - ۵/ ۷/ ۱۳۹۴

به هیچ کشوری آمار تلفاتشان را اعلام نمی‌کنند

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تخلیه ۲۱ تریلی مملو از اجساد را عربستان تازه از امروز صبح آغاز کرده است، گفت: به هیچ کشوری آمار تلفاتشان را اعلام نمی‌کنند.

ساعت ۰۰: ۱۳ - ۵/ ۷/ ۱۳۹۴

افزایش تعداد جان باختگان ایرانی به ۱۵۵ نفر

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت تعداد جانباختگان ایرانی حادثه منا به ۱۵۵ نفر افزاش یافته است. همچنین تا این لحظه ۱۰۳ مجروح و ۳۲۱ مفقود در این حادثه داریم.

۱۲:۱۳ - ۵/ ۷/ ۱۳۹۴

پروازهای انتقال پیکر حجاج لغو شد

 حمیدرضا سیدی مدیر کل فرودگاه حضرت امام در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: اولین پرواز بازگشت حجاج به کشور فردا صبح ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه با پرواز ماهان بر باند فرودگاه حضرت امام می‌نشیند.

وی در ادامه تاکید کرد که فردا هیچ پروازی برای انتقال پیکرهای حجاج چه در فرودگاه مهرآباد و چه در فرودگاه حضرت امام نخواهیم داشت.

ساعت ۳۰: ۱۰ - ۱۳۹۴/۷/۵

شمار قربانیان ایرانی حادثه منا به ۱۴۴ تن رسید

حمید محمدی معاون امور حج سازمان حج و زیارت اعلام کرد: شمار قربانیان ایرانی فاجعه منا به ۱۴۴ تن رسید.

وی همچنین تعداد مجروحان را ۸۵ نفر اعلام کرد و گفت: علاوه بر این، شمار زائران ایرانی که تاکنون به کاروان‌ها مراجعه نکرده‌اند ۳۲۳ نفر است. همچنین هم‌اکنون کمیته ویژه‌ای برای انتقال پیکرهای مطهر جانباختگان و مجروحان به ایران تشکیل شده که در حال بررسی وضعیت و هماهنگی‌های لازم هستند.

ساعت ۹ - ۱۳۹۴/۷/۵

کاهش تعداد مفقودان

تعداد مفقودشدگان تا این لحظه کاهش یافته و به ۳۲۳ نفر رسیده و اکنون ۸۵ زائر ایرانی در بیمارستان‌های عربستان بستری هستند.

اگرچه ستاد ویژه‌ای برای انتقال پیکر کشته‌شدگان به کشور تشکیل شده اما هنوز زمان دقیق انتقال اجساد مشخص نشده است.

کد خبر : ۳۰۸۱۰۶