خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار فاجعه منا /درحال به‌روز رسانی/

جانباختگان ایرانی به ۲۲۸ نفر رسید/ شناسایی برخی مجروحان مجهول‌الهویه زیر دستگاه تنفس/ ۱۲۰۰ زائر در سردخانه

محمدی؛ رئیس ستاد حج 94 از ورود اولین کاروانیان از زوار خانه خدا به کشور خبر داد و تاکید کرد هنوز اطلاعات و آمار روشنی از تعداد جان‌باختگان و مفقودان در دست نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آخرین اخبار روز پنجم حادثه منا به شرح زیر است:

۵۸: ۲۲ - ۹۴/۰۷/۰۶

تکذیب ریزش سقف مسجد الحرام

سید علی مرعشی در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: در داخل هر ۲۱ کانتینر یخچال دار، بین  ۱۰۰ تا ۲۰۰ جسد وجود دارد که شب گذشته یکی از این کانتینر‌ها را دیدم.

رییس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت همچنین در مورد انتشار خبری مبنی بر فروریختن سقف مسعی مسجد الحرام گفت: فروریختن بخشی از سقف مسجد الحرام را تایید نمی‌کنم.

 

۴۳: ۲۲ - ۹۴/۰۷/۰۶
تعداد قربانیان حادثه منا بیش از آماری اعلامی از سوی عربستان است

حجت‌الاسلام سید علاءالموسوی رئیس دیوان وقف شیعی عراق و هیئت همراه امروز (دوشنبه) با حضور در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه با حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کردند.

رئیس دیوان وقف شیعی عراق ضمن ابراز همدری با ملت، رهبری و دولت ایران و خانواده‌های داغدار تاکید کرد، مردم عراق در غم از دست دادن حجاج ایرانی با شما شریک‌اند.

در این دیدار سرپرست حجاج ایرانی نیز به فرافکنی برخی رسانه‌ها در نحوه انعکاس اخبار این حادثه دلخراش اشاره کرد و گفت، شواهد گویای آن است تعداد قربانیان این حادثه بیش از آماری است که تاکنون اعلام شده است.

 

۴۱: ۲۲ - ۹۴/۰۷/۰۶
ایران وضعیت یکایک مفقودین خود را تا زمان تعیین تکلیف دنبال خواهد کرد

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با صداوسیما با بیان اینکه برخی از کشورها توافق کردند جانباختگانشان در مکه دفن شوند، گفت: جمهوری اسلامی نه درخواستی از سوی خانواده‌های جانباختگان داشته و نه ما به مصلحت می‌دانیم که این اجازه را به مسولان عربستانی بدهیم.

معاون وزیر امور خارجه افزود: این پیام را به مقامات سعودی می‌دهیم که تا زمانی که یکایک مفقودین ما پیدا نشود، جمهوری اسلامی با دقت و با رعایت جزئیات، موضوع تعیین وضعیت مفقودان را دنبال خواهد کرد.

امیر عبداللهیان اضافه کرد: وزیر بهداشت، رییس جمعیت هلال احمر و معاون کنسولی وزیر خارجه تا ساعاتی دیگر وارد فرودگاه جده خواهند شد.

 

۳۶: ۲۲ -  ۱۳۹۴/۷/۶ 
استانداری تهران مسئول مراسم تشییع پیکر جانباختگان حادثه منا

علی اصغر احمدی در گفت‌وگو با صداوسیما آخرین آمار جانباختگان ایرانی در حادثه منا را ۲۲۸ کشته اعلام کرد که گفت: ۲۷ زائر مجروح در بیمارستان داریم و ۱۲ نفر در زیر دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور مصر است هرچه سریع‌تر به کشور برگردد، گفت: مسولیت برگزاری مراسم تشییع در تهران و تنظیم برنامه و نوع کار بر عهده استاندار تهران است.

وی با بیان اینکه تاکنون اجساد حدود ۱۰۰ نفر آماده است، گفت: هنوز زمان دقیق انتقال اجساد مشخص نیست.

 

۰۲:۲۰- ۱۳۹۴/۷/۶

۲۲۸ جانباخته و ۲۴۸ مفقود

براساس آخرین اعلام سازمان حج و زیارت، تعداد جانباختگان ایرانی حادثه منا به ۲۲۸ نفر رسید و ۲۴۸ نفر همچنان مفقود هستند.

۲۳: ۱۹- ۱۳۹۴/۷/۶
تعداد جانباختگان به ۲۲۶ نفر رسید

براساس اعلام سازمان حج و زیارت شمار جانباختگان ایرانی در حادثه منا به ۲۲۶ نفر رسید.

۱۰: ۱۹- ۱۳۹۴/۷/۶
امیدواریم مفقودشدگان پیدا شوند

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت، درباره افزایش چشمگیر جان‌باختگان فاجعه منا گفت: نمی‌توان قطعی در این‌باره حرف زد. ما هنوز امیدواریم مفقودشدگان زیادی را در بین افزاد زنده و مجروح پیدا کنیم و حامل خبرهای خوش باشیم.

سیدعلی مرعشی با اشاره به اینکه جست‌وجوها در بیمارستان‌های سعودی تمام شده است، گفت: از مجموع گردش کار در بیمارستان‌های مکه، منا، عرفات، جده و طائف تعدادی مجروح مجهول‌ُالهویه در حال بیهوشی زیر دستگاه تنفس مصنوعی پیدا شده‌اند که پس از گرفتن عکس از چهره آنها به کمک مدیران کاروان‌ها، تعدادی شناسایی شدند.

 

۴۵: ۱۸ - ۶/ ۷/ ۱۳۹۴

مدیرکل پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: فردا (سه‌شنبه) ۳۹۰۰ حاجی با ۱۲پرواز دو شرکت هواپیمایی ماهان و عربستان به مقصد چهار استان تهران، گلستان، ساری و تبریز منتقل خواهند شد.

ساعت ۴۳ :۱۵ - ۶/ ۷/ ۱۳۹۴

وجود ۱۰۰ تا ۱۵۰ جسد در هر کانتینر

طبق اعلام سازمان حج و زیارت، بیش از ۱۲۰۰ جسد متعلق به زائران حدود ۲۰ کشور در سردخانه مکه قرار دارد.

بالغ بر ۲۱ کانتینر حاوی اجساد حجاج در انتظار شناسایی هستند که گفته می‌شود در هر کانتینر حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ جسد وجود دارد.

سازمان حج و زیارت از صبح امروز (دوشنبه) آمار جدیدی از کشته شدگان و مفقودین اعلام نکرده است که به نظر می‌رسد تعداد جان باختگان پس از تعیین هویت حجاج، افزایش یابد.

ساعت ۱۳ :۱۵ - ۶/ ۷/ ۱۳۹۴

انتقال پیکر جان‌باختگان حادثه منا از فردا/ هنوز تعدادی کانتینر حامل اجساد باز نشده است

معاون سازمان حج و زیارت از انتقال پیکر جان‌باختگان حادثه منا از فردا خبر داد و گفت: تیم‌های جست‌وجو همچنان در تلاش هستند تا بتوانند زائران را شناسایی کنند.

حمید محمدی درباره انتقال پیکر جان باختگان حادثه منا اظهار کرد: سازمان حج و زیارت تمام تلاش خود را می‌کند که هر چه سریع‌تر پیکر این شهدا با خانواده‌هایشان به کشور بازگردد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است فردا یکسری از اجساد به کشور منتقل شوند، افزود: تیم‌های جست‌و‌جو همچنان در تلاش هستند تا بتوانند زائران را شناسایی کنند.

معاون سازمان حج و زیارت در خاتمه تصریح کرد: هنوز تعداد زیادی کانتیرهای پر از جسد قربانیان منا، بدون تعیین تکلیف در سردخانه‌ها وجود دارد که باید اجساد شناسایی شوند.

ساعت ۸ - ۶/ ۷/ ۱۳۹۴

هنوز آمار روشنی در دست نیست

محمدی؛ رئیس ستاد حج ۹۴ از ورود اولین کاروانیان از زوار خانه خدا به کشور خبر داد و در عین حال تاکید کرد: هنوز اطلاعات و آمار روشنی از تعداد جان‌باختگان و مفقودان در دست نیست.

به گفته محمدی؛ ۵۰ نفر از دست‌اندرکاران سازمان حج و زیارت از شب گذشته برای شناسایی مابقی جان‌باختگان در سردخانه مرکزی عربستان مشغول شناسایی اجساد شده‌اند.

کد خبر : ۳۰۸۴۰۰