خبرگزاری کار ایران

سلیمی:

دانشگاه علامه طباطبایی در حال بازگشت تدریجی به جایگاه علمی خود است

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۵۷۲

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: دانشگاه علامه به کانون هم‌اندیشی اندیشمندان و مسئولان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین سلیمی در همایش بین‌المللی روز جهانی گردشگری اظهار کرد: در شرایطی هستیم که دانشگاه علامه طباطبایی به کانون هم‌اندیشی متفکران، اندیشمندان و مسئولان اجرایی کشور تبدیل شده است و این هم‌اندیشی در سطوح مختلف مسائل مختلف کشور از جمله مساله توافق هسته‌ای، سیاست‌گذاری‌های آموزشی و حتی مساله گردشگری را در بر گرفته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علامه اکنون در حال بازگشت تدریجی به جایگاه علمی خود است گفت: در زمانی به سر می‌بریم که بسیاری از پدیده‌هایمان اکنون جنبه جهانی پیدا کرده‌اند که این مساله بنیاد روابط بین‌المللی را دگرگون می‌کند.

وی ادامه داد: ‌هر چند که در خاورمیانه هنوز شاهد بروز تعارضات خونین و عمیق هستیم اما بسیاری از نقاط دیگر جهان به سمت گونه‌ای دیگر از تعاملات در حرکت هستند که این مساله سبب تغییر و دگرگونی بنیادین در تعریف توسعه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: امروزه وقتی سخن از توسعه پایدار می‌شود صحبت از صنایع پرپیچ و خم و آلاینده نیست بلکه صحبت از حفاظت از محیط زیست و منابع بشری، و عدالت اجتماعی است و از آنجا که همه این مفاهیم توسعه در گردشگری جمع شده است این صنعت اکنون در کانون توجه قرار دارد.

سلیمی ادامه داد: در جامعه ایران پتانسیل طبیعی، تاریخی و فرهنگی گردشگری وجود دارد که می‌تواند به مبانی اصلی توسعه اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی ایران بدل شود. عناصر این صنعت با خود جنبه‌های فرهنگی را به همراه دارد و قوام‌بخش توسعه پایدار هستند.

این استاد دانشگاه افزود: هتل‌ها و مراکز توریستی دست‌اندرکاران این صنعت هستند که در کنش‌های فرهنگی می‌توانند موجب همزیستی شوند و معمولا جذاب‌ترین چهره‌های فرهنگی نیز در حوزه گردشگری قرار دارند. در صنعت گردشگری تنها نگاه درآمدزایی نیست بلکه صحبت از مفاهیم محیط زیستی و اجتماعی وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر دنیا را به ۸ قسمت تقسیم کنیم در حال حاضر تنها در دو قسمت شاهد منازعات خونین هستیم که این دو نقطه اتفاقا به لحاظ گردشگری بسیار مهم هستند زیرا در محل ایجاد تمدن بشری قرار گرفته‌اند و از نظر میراث فرهنگی غنی هستند که امیدواریم با گذر از این دوران پرتنش بتوانیم از فرصت گردشگری نیز در این مناطق بهره‌مند شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز