خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حج و زیارت:

در نخستین زمان ممکن اجساد را به ایران منتقل می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۱۰۸

معاون سازمان حج و زیارت درباره زمان انتقال اجساد حجاج فاجعه منا گفت: با رفع محدودیت‌ها در اولین زمان ممکن پیکر حجاج را به کشور منتقل می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، حمید محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا آمارهای جدیدی از شناسایی اجساد دارید؟ گفت: متأسفانه به علت محدودیت‌ها نتوانستیم اجساد جدیدی را شناسایی کنیم.

محمدی در ادامه گفت: متأسفانه روند پیگیری و شناسایی اجساد بسیار کند صورت می‌گیرد که این مسئله در شناسایی هویت و انتقال اجساد به کشور مؤثر است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما تأخیر و کندی در باز شدن کانتینرهای حامل اجساد است که شاید به دلیل نداشتن فضای مناسبی، در سردخانه‌های سعودی است که درب کانتینر‌ها را با تأخیر باز می‌کنند.

معاون سازمان حج و زیارت گفت: هم اکنون در یکی از کاروانهایی که بیشترین تعداد حجاج یعنی ۳۳ تن از آنان در منا کشته شده‌اند هستیم و وضعیت را بررسی می‌کنیم.

مدیر عملیات حج تمتع ۹۴ گفت: با وجودتلاش شبانه روزی تیم‌های مسئول جمهوری اسلامی ایران متأسفانه به علت برخی محدودیتهای ایجاد شده و کثرت اجساد، سرعت کار کند است.

حمید محمدی افزود: انتظار داشتیم امروز بتوانیم هویت اجساد بیشتری را شناسایی کنیم اما متأسفانه آمار اجساد شناسایی شده نسبت به قبل تغییری نکرد و همچنان ۲۳۹ جان باخته و ۲۴۱ نفر مفقود داریم.

وی گفت: با این حال با ورود هیئت اعزامی دولت جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی وزیر بهداشت، جلسات کاری، بررسی‌ها و سرکشی به مراکز مختلف آغاز شده است و انتظار داریم سرعت کار بیشتر شود تا بتوانیم هم شناسایی‌ها را سریع‌تر انجام دهیم و اجساد هر چه سریع‌تر به کشورمان منتقل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز