خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای تحکیم خانواده/بررسی اثرات سوء فروپاشی خانواده

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۳۰۶

وزیر آموزش و پرورش برنامه های نظام تعلیم وتربیت برای تحکیم خانواده را درجلسه کارگروه راهکارهای کنترل و کاهش طلاق و افزایش ازدواج ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اقدام این وزارتخانه در زمینه تحکیم خانواده و فرهنگ‌سازی خانواده پایدار در چهار بخش «معاونت پرورشی و فرهنگی»، «سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی»، «انجمن اولیاء و مربیان» و «معاونت تربیت بدنی و سلامت» ارائه کرد و گفت: گزارش برنامه‌های انجام شده و در دست انجام وزارت آموزش و پرورش در حوزه خانواده پایدار با تأکید بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه شده و ما برای اجرای این سند مهم، دو مسیر را دنبال می‌کنیم که یک مسیر تدوین نقشه راه و تقسیم کار است و در مسیر دوم هم هم‌زمان به منظور جلوگیری از اتلاف فرصت‌ها سند را به بخش‌های مختلف وزارتخانه ابلاغ کرده‌ایم.

وی افزود: راهکار 4-6 سند تحول بنیادین به بحث خانواده اشاره مستقیم دارد و وزارت آموزش و پرورش به منظور اجرای این راهکار در 4 بخش‌ برنامه‌ریزی کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بخش اول این برنامه به تألیف کتب درسی و مجلات آموزشی مانند (رشد) اختصاص دارد که مباحثی مانند خانواده و تحکیم این نهاد و مضرات طلاق به صورت غیر مستقیم در این مجموعه‌ها گنجانیده شده است.

عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: در بخش دوم که معاونت پرورشی و فرهنگی مسئول آن است، به حدود شش و نیم میلیون دانش‌آموز که در معرض خطر تهدید طلاق هستند مشاوره ارائه می‌دهیم و هم ‌چنین در این بخش در اردوها و فعالیت‌های غیردرسی، نیز آموزش‌هایی در مورد موضوع خانواده ارائه می‌شود.

فانی افزود: در بخش سوم  که مربوط به انجمن اولیاء و مربیان است به صورت مستقیم وارد بحث خانواده می‌شویم و برگزاری حداقل 4 جلسه مشاوره و آموزش تحکیم بنیان خانواده در سال برای اولیاء دانش‌آموزان توسط انجمن اولیاء و مربیان برگزار می‌شود که حدود 26 میلیون نفر مخاطب دارد، از اهم فعالیت‌های این بخش است.

وی ادامه داد: در بخش چهارم و در معاونت تربیت بدنی و سلامت، دفتر مقابله با آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شده و از مهم‌ترین مباحثی که در این دفتر به صورت جدی مورد پیگیری قرار می‌گیرد، بررسی اثرات سوء فروپاشی خانواده در گسترش آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، کودکان خیابانی است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش به علت عمق و گستردگی تماسی که با خانواده‌ها دارد، می‌تواند به خوبی در زمینه تحکیم خانواده تکالیف خود را انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز