خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

مسئولان سعودی اطمینان دادند که اجساد جانباختگان ایرانی در عربستان خاکسپاری نشود

وزیر بهداشت با بیان اینکه مقامات عربستانی اطمینان دادند که هیچ جسد ایرانی را در مکه دفن نکردند و نخواهند کرد، گفت:‌قول دادند اجساد جانباختگان ایرانی را برای انتقال به زودی تحویل ما دهند و مراحل تشخیص هویت‌ها در داخل ایران انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگوی تلفنی با صداوسیما با اشاره به ملاقات  خود با وزیر بهداشت عربستان گفت: در این دیدار قرار شد زائران ایرانی جانباخته که هویتشان مشخص شده به جده و پس از آنجا به ایران منتقل شوند.

وزیر بهداشت ادامه داد:  همچنین مقرر شد شناسایی اجسادی که هنوز هویت آن ها مشخص نیست، اما چهره و مشخصات نزدیک به ایرانی ها دارند، در داخل کشور انجام شود.

وی ادامه داد: پس از جلسه امشب هم توافق شد وزارت بهداشت عربستان یک بیانیه منتشر کند و قول همکاری دادند.

وزیر بهداشت همچنین درباره خبر دفن اجساد جانباختگان ایرانی حادثه منا در عربستان گفت: مقامات عربستانی اطمینان دادند که هیچ جسد ایرانی را در مکه دفن نکردند و نخواهند کرد.

هاشمی اظهار کرد: پیام تسلیت پادشاه و دولت عربستان به رهبرانقلاب، رئیس جمهور و مردم ایران را به من ابلاغ کردند و قول دادند اجساد جانباختگان ایرانی را برای انتقال به زودی تحویل ما دهند و مراحل تشخیص هویت‌ها در داخل ایران انجام شود.

وی اظهار کرد:از سردخانه‌هایی که اجساد جانباختگان حادثه منا نگهداری می‌شدند نیز بازدید کردیم.

کد خبر : ۳۰۹۴۲۶