خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد:

کاهش ۱۰ درصدی مبارزه با معتادان

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در جمع‌آوری معتادان با کاهش 10 درصدی مواجه هستیم که این امر متاسفانه علیرغم تمام تلاش‌های پلیس به دلیل عدم اهتمام لازم متولیان امر در سایر سازمان‌ها و نبود امکانات بازپروری همچنان معطل مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سردار حسین ساجدی‌نیا در مراسم صبحگاه  مشترک فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به شعار اقتدار پلیس،‌ همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش گفت: بی‌تردید رسالت و وظیفه خطیر و بزرگ نیروی انتظامی تامین امنیت آحاد شهروندان و برقراری آرامش در جامعه است. فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز با در نظر گرفتن این هدف و بهره‌گیری از کلیه امکانات سازمانی و توان انسانی خود  همواره کوشیده است تا ضمن احیای دستورات سلسله مراتب به بهترین وجه انجام وظیفه نماید.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی تهران بزرگ در زمینه صحت عملکرد و ارتقا بهره‌وری سازمانی تاکنون موفق به کسب رتبه نخست طی 9 دوره در کارنامه یگانی شده است. در سال 93 و 94 نیز  در بین فرماندهی‌های انتظامی سراسر کشور در ارزیابی رشد و تعالی فردی و سازمانی رتبه نخست را  کسب کرده است.

سردار ساجدی نیا تاکید کرد: یکی دیگر از ابعاد موفقیت پلیس پایتخت کسب رتبه اول مدیر برتر صف و ستاد در سطح نیروهای مسلح در جشنواره مالک اشتر بود که به لحاظ دریافت بیشترین جایزه توسط فرماندهان و معاونین فاتب در سال 94 رتبه اول را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه کسب رتبه نخست در جشنواره مکنا نیز یکی دیگر از موفقیت‌های پلیس پایتخت بود؛ افزود: از توفیقات دیگر فاتب راه‌اندازی‌ دفتر ارتباطات کارکنان وظیفه  به منظور بهبود رویه خدمتی و تسهیل در ارتباط با نیروهای وظیفه بود. به گونه‌ای که از ابتدای فعالیت این دفتر بخش اعظم نیازمندی‌ها و مشکلات کارکنان وظیفه مورد شناسایی قرار گرفت و نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام شد.

ساجدی‌نیا تاکید کرد: راه‌اندازی فوریت‌های 197 در تهران بزرگ را می‌توان اقدامی موثر و سازنده دیگر پلیس پایتخت در رعایت حقوق شهروندان و صیانت کارکنان دانست.

وی افزود: طرح مکنا در تمام کلانتری‌های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، راه‌اندازی آزمایشگاه سیار BVI در تشخیص هویت پلیس آگاهی فاتب و راه‌اندازی تیم‌های بررسی صحنه جرم به صورت 24 ساعته سه نوآوری و توفیق خدمت بیشتر به شهروندان تهرانی که در طول سال گذشته موفق به انجام شدیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ما در راستای پاسخگویی به تمام اقشار جامعه ارائه خدمات متنوع انتظامی  و افزایش راه‌های  ارتباطی با شهروندان اقدام به راه‌اندازی سامانه پیامکی 110110 در مرکز 110 تهران بزرگ نمودیم تا شهروندانی که دارای مشکل گفتاری هستند یا در مواقع خاص نیاز به کمک دارند هم در طیف دریافت‌کنندگان خدمت از پلیس قرار بگیرند.

وی در تصریح اقدامات انتظامی – عملیاتی پلیس پایتخت گفت: با به روز رسانی پلیس پایتخت  به فناوری‌های نوین  علمی انجام  اقدامات فنی – اطلاعاتی و بهره‌گیری از امکانات و توانمندی‌های سازمانی توفیقات خوبی در زمینه کاهش جرایم و افزایش دستگیری مجرمان و کشفیات داشته‌ایم. به گونه‌ای که در بازه زمانی مهر 93 تا مهر 94 شاهد کاهش 9  درصدی در وقوع انواع سرقت ها، کاهش 9 درصدی در وقوع قتل و 18 درصدی در وقوع سرقت مسلحانه بودیم.

وی تاکید کرد: در سوانح و حوادث رانندگی نیز علیرغم افزایش تعداد وسایل نقلیه موفق به کاهش 23 درصدی تصادفات فوتی در شهر تهران شدیم.

سردار ساجدی‌نیا گفت: یکی از دغدغه‌های شهروندان مبارزه با قاچاقچیان خرد و کلان مواد مخدر بود که با انجام اقدامات فنی- پلیسی موفق به افزایش 34 درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر و افزایش قابل توجه کشفیات مواد افیونی شدیم اما در جمع‌آوری معتادان با کاهش 10 درصدی مواجه هستیم که این امر متاسفانه علیرغم تمام تلاش‌های پلیس به دلیل عدم اهتمام لازم متولیان امر در سایر سازمان‌ها و نبود امکانات بازپروری همچنان معطل مانده است.

کد خبر : ۳۱۰۹۱۱