خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت تاکید کرد:

ضرورت فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی مناسب برای مراسم حج

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۲۳۹

وزیر بهداشت در دیدار با آیت‌ا.... شهرستانی ، نماینده آیت‌ا... سیستانی در ایران، ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای مراسم حج ، بر برنامه ریزی دقیق در این زمینه نیز تاکید کرد.

به گزارش ایلنا؛ سید حسن هاشمی سرپرست هیات ایرانی اعزامی به عربستان که صبح امروز یکشنبه برای دیدار با علما عازم شهر قم شد، در اولین دیدار خود با آیت‌ا.... شهرستانی ، نماینده آیت‌ا... سیستانی در ایران با بیان این که حج یک واجب شرعی است که باید در چارچوب شرع اسلام انجام شود، تاکید کرد: با توجه به اتفاقات حج امسال برنامه ریزی دقیق و مناسب و همچنین فرهنگ سازی در این راستا ضروری و لازم است.

وی با ارائه گزارشی در خصوص حادثه منا و همچنین سقوط جرثقیل در  مکه و فوت برخی از زائران به خصوص زائران ایرانی گفت: باید با برنامه ریزی از تکرار این حوادث جلوگیری شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سن بالای زائران در سفر به حج گفت: وضعیت جسمی یکی از شرایط مهم برای حضور در این سفر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  همچنین در این دیدار بابیان این که مقامات سعودی در پی کسب موافقت ما برای دفن جنازه های جانباختگان ایرانی در مکه بودند، عنوان کرد: ما مخالفت خود نسبت به دفن زائران ایرانی در مکه اعلام کرده و به طور جدی تاکید داشتیم جنازه زائران باید به ایران منتقل شوند.

در ادامه این دیدار آیت‌ا... شهرستانی با اشاره به ضعف مدیریت مقامات عربستانی در اداره مراسم حج، خواستار رفع مشکلات موجود شد.

نماینده آیت‌ا... سیستانی در ایران به برخی از مشکلات حج امسال اشاره کرد و گفت: برای تردد بهتر و آسان تر در مراسم رمی جمرات و در جهت رفع مشکلات باید گام های موثری برداشت.

وی پس از استماع گزارش وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی  اعلام داشت  که  گزارش را به حضرت آیت الله سیستانی منعکس خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز