خبرگزاری کار ایران

معرفی ۷۰ هکر به دستگاه قضا

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۴۳۰

معاون امور بین الملل و حقوقی فتا نیروی انتظامی، از اجرای عملیات کشوری برای شناسایی هکرها خبر داد و گفت: در این راستا ۷۰ نفر شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شدند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین رمضانی افزود: برابر قانون مجازات اسلامی مستند مواد 725 و 753 (بندهای الف، ب و ج)، هک، نفوذ و دسترسی غیرمجاز به داده ها و فروش نرم افزارهای آموزش هک جرم محسوب می شود و پلیس فتا نیز با هکرها، گردانندگان تارنماهای آموزش هک، ارائه دهندگان نرم افزارهای هک و نفوذ مقابله می کند.

وی ادامه داد: در قوانین ملی اکثر کشورها، هک و مسائل مربوط به آن اعم از آموزش ها و نرم افزارهای مربوطه را جرم می دانند، امید داریم همه پلیس های سایبری دنیا برای مقابله با این حوزه، واکنشی موثر و به هنگام داشته باشند.

معاون امور بین الملل و حقوقی فتا نیروی انتظامی گفت: بر اساس این تکلیف قانونی، پلیس فتا ناجا با مشارکت پلیس های فتای استانی از 19 مرداد تا 31 شهریور ماه به منظور شناسایی و برخورد قانونی با هکرها، گردانندگان تارنماهای آموزش هک، نفوذ و ارائه دهندگان نرم افزار های هک و نفوذ، عملیاتی را به مرحله اجرا گذاشت.

رمضانی گفت: پلیس فتا ناجا در این خصوص بیش از 15 هزار وب سایت را رصد کرده و در 104 مورد که جرم آن ها محرز بود، پیگیری در دستور کار پلیس قرار گرفت.

معاون امور بین الملل و حقوقی فتا ناجا ادامه داد: در این عملیات سراسری، بیش از 70 نفر شناسایی و با مستندات مربوطه به دستگاه قضا برای برخورد قانونی معرفی شدند.

وی تاکید کرد: شایسته است از پشتیبانی و هماهنگی های دستگاه قضایی کشور در این عملیات مهم در راستای ارتقای امنیت فضای سایبر تقدیر کنیم.

رمضانی گفت: موضوع هک و نفوذ همانطور که قانون به خوبی آن را جرم تلقی می کند، علاوه بر خسارت هایی در سازمان های دولتی و خصوصی، به شدت حریم خصوصی کاربران را هدف قرار می دهد که حفظ حریم خصوصی کاربران و آزادی های مشروع آنها در فضای سایبر از اهداف اصلی این پلیس است و پلیس فتا تمام امکانات و منابع خود را جهت امن سازی فضای سایبری برای کاربران قانون مدار به کار می گیرد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه همه کاربران باید همانند فضای واقعی، خود را مکلف به رعایت حفظ حریم خصوصی افراد بدانند و پلیس را در این مسیر یاری کنند، افزود: والدین باید نظارت بیشتری بر رفتار جوانان و نوجوانان خود در حوزه استفاده از فضای سایبر داشته باشند تا آنها بر اساس کنجکاوی هایشان جذب وب سایت های مجرمانه مانند وب سایت های آموزش هک نشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز