خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای محیط زیست برنامه ششم توسعه مطرح شد؛

ضرورت تطبیق محیط‌زیست ایران با شاخص ‌های بین‌المللی در برنامه‌ششم

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۶۹۸

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به همزمانی تصویب برنامه ششم با تهیه برنامه جهانی محیط زیست که برنامه 15 ساله محیط زیست جهان را تعیین می کند، گفت : برنامه ششم باید به گونه ای باشد که محیط زیست ایران بتواند با شاخص های بین المللی تطبیق یابد.

به گزارش ایلنا، دوازدهمین جلسه شورای محیط زیست برنامه ششم توسعه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ، معاون توسعه مدیریت ، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ، مشاور عالی رییس سازمان حفاظت محیط زیست و کلیه مدیران و نمایندگان  وزارتخانه ها  و دستگاه های مدعو و عضو شورا و نمایندگان سازمان های مردم نهاد محیط زیستی در سالن سرو سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست  در این جلسه گزارشی از روند تصویب قوانین دائمی درهیات دولت ارایه کرد و تاکید داشت : با توجه به ضعف در عملکرد برنامه های چهارم و پنجم توسعه همکاری های بین بخشی در تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه ضرورت دارد.

وی با اشاره به همزمانی تصویب برنامه ششم با تهیه برنامه جهانی محیط زیست و شاخص های SDG که برنامه 15 ساله محیط زیست جهان را تعیین می کند، اظهار داشت: سیاستگذاری ها در برنامه ششم باید به گونه ای باشد که محیط زیست ایران بتواند با شاخص های بین المللی تطبیق یافته و برای تحقق این امر باید رویکرد برنامه ریزی غلطان داشت.

ابتکار در ادامه با توجه به سفر اخیر خود به استان کرمان، وضعیت منابع آب آنجا را بحرانی توصیف و به فعالیت های خوبی که از طرف استان برای کنترل و مدیریت مصرف آب انجام گرفته است  اشاره کرد.

 سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به گزارش شورای آب درخصوص میزان استحصال آب در کشور و ارقام هشدار دهنده در این خصوص،گزارشی از روند بررسی احکام آب در کارگروه آب و محیط زیست ذیل شورای محیط زیست در هفته گذشته بیان کرد.

وی افزود: این کارگروه هفته آینده نیز جلسه ای برگزار ه و بررسی احکام آب را در آن نهایی کرده و در جلسه آتی شورا این احکام مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در ادامه پوراصغر نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی گزارشی از تهیه آخرین ویرایش وضعیت موجود محیط زیست کشور  و آمار و ارقام به کار رفته در آن و منابع و شاخص های آن را  ارایه و طبق نظر اعضای شورا مقرر شد دستگاههای عضو شورا نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را حداکثر تا دوشنبه 27 مهرماه ارسال کنند.

وی سپس گزارشی از روند تهیه و تصویب ضوابط ملی آمایش سرزمین در کارگروه ذیل شورای برنامه ریزی آمایش ارایه کرد و گفت: این ضوابط برای بررسی به هیات دولت فرستاده می شود.

سپس اعضای شورا با ارایه نظرات خود در این خصوص تاکید کردند که در تهیه ضوابط ملی، برش های اکولوژیک باید تعریف و مبنا قرار گیرد و رویکرد آن باید سرزمینی و کلان باشد.

در ادامه احکام پیشنهادی سازمان در حوزه هوا مطرح و مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و با توجه به نیاز به بررسی بیشتر مقرر شد احکام ابتدا در کارگروه هوا و محیط زیست ذیل شورای محیط زیست برنامه ششم متشکل از نمایندگان وزارتخانه های نفت، صنعت و معدن، نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان های مدیریت و برنامه ریزی و حفاظت محیط زیست کشور و نماینده سازمان های مردم نهاد محیط زیستی مورد بررسی قرار گرفته و مصوبات کارگروه در شورا طرح شود.

سپس پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان در خصوص مدیریت پسماند و زباله های شهرهای ساحلی شمال کشور طرح و مورد بررسی قرار گرفته و با اصلاحات و نکات تکمیلی تصویب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز